hosting: Hunet
r39
  cikkekfotók        
magazin [rizikófaktor]  2020. augusztus 14. péntek   04:00
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Jön Magyarország legkeményebb bringás kihívása, a Hungarian Divide
Kerékpárral szelik át az országot az Őrségtől Sátoraljaújhelyig

  Augusztus 20-án rajtol el az a több mint száz bringás, aki arra vállalkozott, hogy 10 nap alatt átszelje Magyarországot. A főként terepen, földes utakon tervezett 1200 km-es távon a résztvevők csaknem két és fél Himalájányi szintemelkedést gyűjtenek majd össze, a legmagasabb hazai hegycsúcsunkat is érintve. Mindezt önellátó módon úgy, hogy a sátortól a ruhákig mindent magukkal kell cipelniük a kerékpárokon.
  
  A Hungarian Divide egy olyan különleges teljesítménytúra, ahol előre meghatározott nyomvonalat követve a nyugati határtól a keletiig, az Őrségből Sátoraljaújhelyig szelik át az országot a nevezők. Megjárják a Balaton Felvidéket, hogy a Bakonyon át eljussanak Budapestre, majd az Északi-Középhegységen át folytassák az útjukat a szlovák határig. A teljes táv 1200 km hosszú, melyet maximum 10 nap alatt kell megtenni. Ennek azonban csupán 30%-a lesz aszfalton, az út legjava földes utakon, erdei ösvényeken fog vezetni. A nehéz terepviszonyok mellett eközben 20 ezer méternyi szintemelkedést kell a bringásoknak leküzdeniük, ami majdnem annyi, mintha valaki két és félszer felmászna a Himalája 8848 méteres csúcsára. Ezek után nem is meglepő, hogy hazánk legmagasabb pontját, a Kékestetőt is érinteni fogják a túrázók. Az 1014 méteres magasságig feljutni frissen is kihívás, de a Hungarian Divide résztvevőinek ekkor már 900 km megtétele lesz a lábukban.
  
  Nincs szerelő, szakács és navigátor
  
  A teljesítés nehézségét fokozza, hogy külső segítséget nem vehet senki sem igénybe. Azaz, a mindenki által elérhető boltokat, éttermeket, kempingeket használhatják, de minden ruhát, alvó alkalmatosságot maguknak kell a kerékpáron vinniük és az esetlegesen felmerülő technikai problémákat is tudniuk kell orvosolni. Itt nincsenek a nagy kerékpárversenyeken megszokott szerelőkocsik, nincs masszőr, se szakács. Mindenkinek egyedül kell boldogulnia. No és persze, a tájékozódás sem egyértelmű. A nyomvonalat a navigációs eszközükre töltve kell boldogulniuk a résztvevőknek, semmilyen egyéb módon nem lesz jelölve, hogy merre kell menniük. Mégis miért vállalkozna erre a túlélőtúrára bárki?!
  
  “Imádjuk a kihívásokat, a hagyományos kerékpárversenyek hangulata azonban nem ragadott meg minket. Egy olyan eseményt szerettünk volna szervezni, amihez fogható eddig nem létezett Magyarországon. A versengés helyett a közös élményre, a kalandra helyezzük a hangsúlyt és azt szeretnénk, hogy a Hungarian Divide-ot évekig emlegessék, akik részt vettek rajta. Tavaly tartottuk az első eseményünket, a 5 Peaks 500-at, idén pedig megszoroztuk kettővel a távot. Ez azonban nem törte meg az emberek lelkesedését, sőt! Tavaly közel 50 indulónk volt, akik fele külföldről érkezett - skót, spanyol, sőt még ausztrál résztvevőnk is volt. Idén a vírushelyzet miatt a túrázók nagy része magyar, vagy a környező országokból érkezik, ám ennek ellenére is több mint 110 indulónk lesz augusztus 20-án!” - mondta Gangel Marcell, a Bikepacking Hungary alapítója és a Hungarian Divide főszervezője.
  
  Saját határaik mellett az országot is megismerhetik
  
  Egy ilyen túra rengeteg szépséget is rejt magában. Itt önmagában a teljesítés a cél, így vetélytársak helyett bajtársként tekintenek egymásra az indulók. A teljesítménytúra lehetőséget ad arra, sőt, megköveteli, hogy mindenki a saját tempójában tekerjen, így itt nincs jelen sok, a hagyományos kerékpárversenyekre jellemző veszélyforrás - mint a hatalmas tömegrajtok és gyors sprintek. Ahhoz persze, hogy az 1200 km-t a meghatározott szintidőn belül, azaz 10 nap alatt teljesíteni lehessen, nem szabad sokat lazsálni, de a legszebb csúcsokon pár fotó, a legjobb éttermekben pedig egy-egy finom ebéd vagy vacsora beleférhet az időbe. Így a saját határaik mellett az országot is megismerhetik a nevezők.
  
  Mi kell a teljesítéshez? Elsősorban erős lábak. A leggyorsabbak valószínűleg 4 nap alatt fognak célba érni úgy, hogy összesen csupán 2-6 órát alszanak. Azok, akik komótosabb tempóra készülnek és 8-9 nap után szeretnének megérkezni, legalább napi 10-14 órát fognak nyeregben tölteni. Tökéletes kerékpár pedig nem létezik erre az eseményre. Bármivel el lehet indulni, megkötés ezzel kapcsolatban nincs, a terepviszonyokat tekintve viszont csak a mountain bike-ok és a gravel kerékpárok jöhetnek szóba. Közülük a mountain bike-ok ugyan kényelmesek, de nehezebbek. Az egyre nagyobb popularitásnak örvendő gravel kerékpárok - olyan, az országútikhoz hasonló koskormányos bringák, melyekbe szélesebb, rücskösebb gumi is elfér - könnyebbek ugyan, de durva terepen teleszkóp híján lassabban lehet velük haladni. Minden előny ugyanannyi hátránnyal is jár itt, így a legfontosabb szempont így a kitartás lesz mindenki számára.
  
  Online élőben követhetőek a bringások
  
  További különlegesség, hogy a Hungarian Divide lesz Magyarország első olyan kerékpáros eseménye, melyen az indulók GPS alapú követőket kapnak. A “dotwatching” - avagy pontvizslatás - az ultratávú futó- és kerékpárversenyek során más országokban már megszokott tevékenység. A családtagok, barátok, szurkolók egy weboldalon élőben követhetik az indulók haladását. A hasonló programokon általános jelenség, hogy a rajongók egy-egy szakaszon elkísérik a nekik legszimpatikusabb indulót. A szervezők erre még nem számítanak, de a sportág fejlődésével ez is csak idő kérdése.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. május 9.
Esti Kornél a Budapest Parkban
2024. május 12.
Budapest Garden Party: Zenei - Gasztrofesztivál
Sabbath, Dio, Jethro Tull dalokat is előad májusban az Electric Guitarlands 4 gitárhőse
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Idén is a fesztiválszezon egyik unikuma lesz a Denagyvilág, amit második alkalommal rendeznek meg Szigetmonostoron
Kultúrák találkozása a zenében - María Toro, Daniele di Bonaventura és Mogyoró Kornél koncertje
Falra fel! plakátaukció és pop-art kiállítás Marczibányin
HangFeszt – Minden, ami zene, minden, ami érték
Egy este, egy koncert, három barokk orgona
Különleges játékélményt nyújt az autista gyerekeknek a Hot Wheels® új kisautója
Erdős Virág, Háy János, Krusovszky Dénes, Puzsér Róbert, Szentesi Éva és Vecsei H. Miklós májusban a Tavaszi Margón
7. DADABÁNYA Underground Művészeti Fesztivál
 kiemelt 
Megjelent az Elefánt ötödik nagylemeze, a SEMMI
  
A most megjelenő ötödik Elefánt nagylemez, a SEMMI az előző két albummal együtt alkot egy univerzumot, miközben zeneileg és szövegében is minden eddiginél jobban elrugaszkodik a zenekar “megszokott” világától

Palaye Royale a Barba Negrában!
Rockmaraton 2024
Vonósnégyesre átdolgozott heavy metal himnuszokkal érkezik Anneke van Giersbergen
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 paul walker     született feleségek    rita ora    Óriás    tornűr    vince neil    lucifer    firkin    mindenki szereti a bálnákat    eluveittie    emmure    dying wish    zöld pardon    paul rudd    surface festival    stefano di battista    red´s cool    exférj újratölve    full of hate    anberlin    musica moralia    tompos kátya    combichrist    supernem    andrew garfield  

r43
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!