hosting: Hunet
r40
  cikkekfotók        
film [film]  2008. január 18. péntek   15:45
nincsen hozzászólás

szerző: Sőrés Zsolt
Rémület határok nélkül: horrorfilmek Bollywoodtól Dél-Afrikáig
2008. január-június, Láthatatlan Filmek Klubja a Ludwig Múzeumban

  I. 2008. január 18. péntek, 18h
  Paul Morrissey: Flesh for Frankenstein / Test Frankensteinnek
  Színes olasz-USA, angol nyelven, 91 perc, 1973
  
  II. 2008. február 1. péntek, 18h
  Paul Morrissey: Blood for Dracula / Vér Draculának
  Színes olasz-USA, angol nyelven, 103 perc, 1974
  
  III. 2008. február 15. péntek, 18h
  Alejandro Jodorowsky: La Cravate / A nyakkendő
  Színes francia, 20 perc, 1957
  Juan López Moctezuma: The Mansion of Madness / Őrültek háza
  Színes mexikói, angol nyelven, 85 perc, 1972
  
  IV. 2008. február 29. péntek, 18h
  Shyam Ramsay Tulsi Ramsay: Purana Mandir / Az ősi templom
  Színes indiai, hindi nyelven, angol felirattal, 145 perc, 1984
  
  V. 2008. március 14. péntek, 18h
  Nobuo Nakagawa: Jigoku / Pokol
  Színes japán, japán nyelven, angol felirattal, 101 perc, 1960
  
  VI. 2008. március 28.
  Robin Hardy: The Wicker Man / A vesszőből font ember
  Színes angol, angol nyelven, 99 perc, 1973
  
  VII. 2008. április 11. péntek, 18h
  Dario Argento: Suspiria / Sóhajok
  Színes olasz, angol nyelven, 98 perc, 1977
  
  VIII. 2008. április 25.
  Nikosz Nikolaidisz: Singapore sling: O antroposz pou agapisze ena ptoma / Singapore sling: A férfi, aki halottat szeretett
  Fekete-fehér görög, angol és görög nyelven, angol felirattal, 112 perc, 1990
  
  IX. 2008. május 9. péntek, 18h
  Richard Stanley: The White Darkness / Fehér sötétség
  Színes angol-dél-afrikai dokumentumfilm, angol felirattal, 48 perc, 2002
  Richard Stanley: Dust Devil / Porforgatag
  Színes dél-afrikai, angol nyelven, 108 perc, 1992, 2006
  
  X. 2008. május 23. péntek, 18h
  Carlos Batts: American Gothic
  Színes, USA, angol nyelven, 24 perc, 2005
  Nacho Cerdŕ: The Awakening / Ébredés
  Fekete-fehér USA, 8 perc, 1990
  Nacho Cerdŕ: Aftermath / Utóhatás
  Színes spanyol, 31 perc, 1994
  Nacho Cerdŕ: Genesis
  Színes spanyol, 31 perc, 1998
  
  XI. 2008. június 6.
  Nacho Cerdŕ: The Abandoned / Az elhagyott
  Színes spanyol-angol-bolgár, angol és orosz nyelven, angol felirattal, 98 perc, 2006
  
  XII. 2008. június 20.
  Karim Hussain: La belle bęte / A szép szörnyeteg
  Színes kanadai, francia nyelven, angol felirattal, 110 perc, 2006
  
  Rémület határok nélkül: horrorfilmek Bollywoodtól Dél-Afrikáig
  
  Az LFK mottója:
  A film nagyjából éppolyan reális élmény, mint egy hallucináció; márpedig az igazán reális.
  (Hajas Tibor: A praktikus képzelet, 1976)
  
  A Láthatatlan Filmek Klubjában olyan filmeket vetítünk az érdeklődők számára, amelyek Magyarországon kevéssé ismert vagy elfeledett remekművek, mai és régebbi underground klasszikusok, avantgárd, absztrakt filmek, bizarr B-movie-k, mágikus-misztikus és pszichedelikus mozgóképes csodák, a filmnyelvet megújítani akaró metafilmek, kultikus filmszörnyetegek, vagy éppen olyan művek, amelyek önmagukon is túlmutatva testesítenek meg valamilyen víziót. Olyan filmeket kívánunk bemutatni a közönségnek, amelyek többsége vagy kimaradt a hazai filmforgalmazásból, vagy rekonstrukciójuk csupán a legutóbbi időkben történt meg.
  
  A Rémület határok nélkül című sorozatban a nem-mainstream, az amerikai álomgyár kliséitől mentes, független és underground horrorfilm-klasszikusokból válogatunk Ázsiától Európáig. A bemutatandó filmek egy része olyan úttörő munka, amelyek az egymástól olyannyira különböző kulturális régiókban új utakat nyitottak: a fizikai horror, a szörnyfilm médiumának zsánerré, majd allegóriává és/vagy fétissé emelésével a valóság delíriumáról, a tradicionális emberi tabuk mindenütt jelenlévő, hasonló mitologémákban gyökerező természetéről mesélnek Indiától Japánig, Görögországtól, Mexikótól Dél-Afrikáig, Spanyolországig. A mitologéma, mint egy mitikus téma számtalan verziója, az út a mítoszhoz: híd mítosz és ember között, híd a különböző kultúrák között. Ezek a filmek azonban a saját filmes látás és az eredeti narratíva megteremtéséről is szólnak egy olyan médium által, amely egyidős a filmtörténettel, a Méličs-testvérekkel, a német expresszionizmussal. Ugyanakkor a sajátos kapcsolatok, egymásra utalások mellett a válogatásban szereplő filmek a mitologémákat, azaz a konkrét valóságot különböző látomásokban tárják elénk: a híd nem csupán összeköt, de az elválasztást is nyomatékossá teszi. Nobuo Nakagawa buddhista pokla, a Haiti vudu és az afrikai démon-legendák, a skóciai pogány termékenységi szertartások vagy Nacho Cerdŕ hullaháza és szobrászműterme amennyire a mi realitásélményünk ambivalenciáira történő reflexió, annyira autopszia is: önészlelés, látás, rárémülés, de tetemvizsgálat is egyúttal.

  I. 2008. január 18. péntek, 18h
  
  Paul Morrissey: Flesh for Frankenstein / Test Frankensteinnek

  
  Színes olasz-USA, angol nyelven, 91 perc, 1973
  Szereplők: Joe Dallesandro, Udo Kier, Dalila Di Lazzaro,
  Nicoletta Elmi
  
  Morrissey Flesh for Frankensteinje a valaha készült legvéresebb filmvígjátékok egyike. A sokkoló szenzációhajhászás ellenére, ez még mindig egy Morrissey film. Ez azt jelenti, hogy szenvedéllyel érzékeli, hogyan élünk, és főleg azt, életünket ma miként hagyjuk veszendőbe menni. Különösen a szexuális szabadságot és az individualizmust okolja amiatt, hogy személyes és társadalmi gyökereink megsemmisülnek, az emberek árucikkekké válnak. Ahogyan Alfred Hitchcock oly gyakran megmutatta: a komédia és a horror, a nevetés és a rémület szorosan összefüggő tapasztalatok. Nagyon kevés filmben látni úgy egyszerre mindezt, és oly szertelenül, ahogyan Morrissey Flesh for Frankensteinjében. (Maurice Yacowar) Az eredetileg 3-D-ben készült film egyszerre camp horror és pop-art szimbolikájú szocio-politikai szatíra is.
  
  II. 2008. február 1. péntek, 18h
  
  Paul Morrissey: Blood for Dracula / Vér Draculának

  
  Színes olasz-USA, angol nyelven, 103 perc, 1974
  Szereplők: Joe Dallesandro, Udo Kier, Milena Vokotic, Vittorio De Sica, Roman Polanski
  
  Paul Morrissey moralista meséje a modern értékekről humor, horror és szex pimasz keveréke valódi reveláció a horrorfilm rajongóinak. A Blood for Draculában a hírhedt gróf Olaszországban kutat szűz vér után. Morrissey e korszakának filmjei, kortárs drámái az amorálissá és áruvá válásnak a történelmi gyökereivel foglalkoznak. Amennyire kedélyes vígjátékok ezek a filmek, annyira Morrissey szenvedélyes kritikái is a mai toleranciáról.
  Morrissey nyilvánvaló tréfát űz a vámpírfilm konvencióival. A műfajon kívül és belül is van, felhasználja a horrorfilm stiláris lehetőségeit, de ki is neveti egyúttal. Marxista kliséiben az európai művészmozi politikai igényeinek gúnyos szatírája fogalmazódik meg. (Maurice Yacowar) A Flesh for Frankenstein és a Blood for Dracula producerei Andy Warhol és Carlo Ponti voltak.
  
  III. 2008. február 15. péntek, 18h
  
  Alejandro Jodorowsky: La Cravate / A nyakkendő

  
  Színes francia, 20 perc, 1957
  Szereplők: Alejandro Jodorowsky, Saul Gilbert, Denise Brossot, Rolande Polya
  
  Jodorowsky 2006-ban egy németországi padláson megtalált, első pantomimfilmjét (Thomas Mann Az elcserélt fejek /Die vertauschten Köpfe/ című műve alapján) 50 év után most láthatja először a közönség. Bár a rendező leginkább filmes karrierje izgalmas kezdetének tartja a La Cravate-ot, egy jól sikerült indulásnak, e rövidfilm-remeket annak idején Jean Cocteau méltatta. A főszereben a fiatal, 28 éves Jodorowsky látható.
  
  Juan López Moctezuma: The Mansion of Madness / Őrültek háza
  
  Színes mexikói, angol nyelven, 85 perc, 1972
  Szereplők: Claudio Brook, Artur Hansel, Ellen Sherman, David Silva
  
  Mint egy Monty Python film, amelyet akár Fellini is rendezhetett volna hallucinogének hatása alatt. A The Mansion Of Madness Juan López Moctezuma rendezői debütálása, amelyet Edgar Allen Poe Dr. Kátrány és Toll professzor módszere (The System Of Doctor Tarr And Professor Feather) című műve alapján készített. Az erős Moctezuma/Jodorowsky kapcsolat (Fando y Lis, El Topo) nyilvánvaló. Komoly szürrealista érintettségről tesznek tanúbizonyságot a kosztümök és a beállítások, az ápoltak és fogva tartóik véletlenszerű tettei. A film voltaképpen összerakja a bizarr alkatrészeket, és az apró darabokból az őrület egészének a természetrajzát adja. A Moctezuma hátteréül szolgáló Panic Movement-művekben általánosak a film központi karaktereinek irracionális cselekedetei és párbeszédei, valamint a rendkívül erőteljes teatralitás és az igazán meglepő végkövetkeztetések. (Ian Jane)
  
  IV. 2008. február 29. péntek, 18h
  
  Shyam Ramsay Tulsi Ramsay: Purana Mandir / Az ősi templom

  
  Színes indiai, hindi nyelven, angol felirattal, 145 perc, 1984
  Szereplők: Mohnish Bahl, Arti Gupta, Puneet Issar, Ajay Agarwal
  
  A Ramsay-testvérek sikere fordulópontnak bizonyult a bollywoodi horror világában. Először az indiai film történetében, a műfaj vállalható üzlet lett és hatalmas közönségsiker is. A Purana Mandir nem sokkal azelőtt lett kasszasiker, hogy a Ramsay-testvérek népszerű, egyszemélyes filmes újító-rendező-producerekké váltak volna abban a közegben, ahonnan később olyan alkotók, mint Mohan Bhakri és Vinod Talwar is kiugrottak. A Purana Mandir a tipikus Ramsay-féle horrorfilm minden védjegyével, néhány dicsőséges pillanatuk összes mozzanatával rendelkezik: fizikalitás, úszó ködök, kék és piros világítás, felfokozott előadásmód, szőrös szörnyeteg, öreg sötét ház (Omar Khan)
  
  V. 2008. március 14. péntek, 18h
  
  Nobuo Nakagawa: Jigoku / Pokol

  
  Színes japán, japán nyelven, angol felirattal, 101 perc, 1960
  Szereplők: Shigeru Amachi, Utako Mitsuya, Yoichi Numata, Torahiko Nakamura
  
  Goethe Faustjának és Genshin Ojoyoshujának, valamint az alvilág kínjairól szóló X. századi buddhista értekezésnek a szentségtörő egyesülésében megfoganva, a Jigoku volt az utolsó darabja annak a kilenc újító és eszelősen különc horrorfilmnek, amiket Nakagawa az 1950-es években forgatott a zsánerfilmeket gyártó Shintoho Studiónál. Túlcsorduló, bugyborékoló sós tavaival, erőteljes hang-kép orgiájával, az olykor teljesen irracionális cselekménnyel, a szem ellen intézett, könyörtelen montázsrohamaival a Jigoku több mint csupán egy, a határokat átlépő, nagy, klasszikus horror: a filmvásznon addig soha nem látott, egyedülálló mű az üdvözülés nélküli bűnről. (Chuck Stephens)
  
  VI. 2008. március 28.
  
  Robin Hardy: The Wicker Man / A vesszőből font ember

  
  Színes angol, angol nyelven, 99 perc, 1973
  Szereplők: Edward Woodward, Christopher Lee, Britt Ekland
  
  Az általában a legjobb brit horrorfilmként tisztelt The Wicker Man a hororrfilmek Aranypolgára (Citizen Kane-je) elkészülte után nem sokkal majdnem a teljes feledés homályába merült. A film egy ártatlan rendőr történetét követi végig (Woodward), akit elküldenek egy távoli skót szigetre, hogy vizsgálatot folytasson egy eltűnt gyermek ügyében. Az általa felfedezett kereszténységtagadó közösség pogány termékenységi szertartások kultuszának hódol. Film a vallásról, az istenbe vetett hit válságáról egy olyan végkifejlettel, amely egyfelől áhitatosan keresztényi, másrészt az isten által magára hagyott világról szóló nihilista látlelet. A film kultuszstátuszát ihletett folk-rock zenéjének, költőiségének, lenyűgöző látványvilágának, hömpölygő-elbűvölő, mindvégig idilli atmoszférájának és olyan tartalmi elemeknek is köszönheti, mint a pedofilia, az okkult rítusok, a nemi perverziók (Christopher Lee több jelenetben női ruháiban szerepel) tematizálása, amelyet a finálé rémálomszerű borzalma csak megkoronáz.
  
  VII. 2008. április 11. péntek, 18h
  
  Dario Argento: Suspiria / Sóhajok

  
  Színes olasz, angol nyelven, 98 perc, 1977
  Szereplők: Jessica Harper, Stefania Casini, Alida Valli, Udo Kier
  
  1976-77-ben az addig főleg thriller-rendezőként ismert Argento elkészítette gótikus horrorfantáziáját, sötét meséjét boszorkányokról, gonoszságról, gyilkosságról és árulásról. Az elképesztő színhasználat és a kitűnő kameratechnika segítségével teljesen új világot alkotott Argento a Suspiriában. Nem csupán a vizualitás határozza meg a film atmoszféráját, hanem a Goblin együttes csodálatos instrumentális zenéje, amely különös démoni kántálásokkal átszőtt vokális elemekkel építi fel a Suspiria mágikus hangvilágát. A film részben a Suspiria de Profundis gyűjtemény egy darabján, Thomas De Quincey: Levana (Levana and Our Ladies of Sorrow) című esszéjén alapul. A film Argento mindeddig be nem fejezett, Három asszony-trilógiájának első része. Az asszonyok: Mater Suspiriorum (A sóhajok asszonya), Mater Lachrymarum (A könnyek asszonya), Mater Tenebrarum (A sötétség asszonya). A Suspiria az elmúlt évtizedek horrorterméséből kiemelkedő mestermű.
  
  VIII. 2008. április 25.
  
  Nikosz Nikolaidisz: Singapore sling: O antroposz pou agapisze ena ptoma / Singapore sling: A férfi, aki halottat szeretett

  
  Fekete-fehér görög, angol és görög nyelven, angol felirattal, 112 perc, 1990
  
  Szereplők: Panagiotis Thanasoulis, Meredyth Herold, Michele Valley
  A Singapore Sling mintha csak a Mi történt Baby Jane-nel? (What Ever Happened Baby Jane?), egy John Waters film, Federico Fellini grotesz világának és Peter Greenaway horrorisztikusabb jelenetei low budget-változatának tébolyult ütközéséből született volna meg. Nikolaidisz emellett más filmeket, rendezőket és személyiségeket is megidéz, az Alkony sugárúttól (Sunset Boulevard-tól) Otto Premingeren át Lugosi Béláig, Kenneth Angerig, a korai David Lynchig és Lars von Trierig. A film noirra jellemző narrációjú Singapore Sling egy koromfekete gótikus/öreg sötét ház/horror-szex komédia, amely bővelkedik a fetisizmus, a szadomazochizmus, a szexuális perverziók ábrázolásában klasszikus zenével kísérve. Ugyanakkor a film egy játékosan abszurd Antigoné-parafrázis is, szerelmes lírai költemény éjszaka és világ kapcsolatáról láncokkal, fűzővel, esővel, remegő pálmalevelekkel, lebbenő függönyökkel, vérrel és sötétséggel.
  
  IX. 2008. május 9. péntek, 18h
  
  Richard Stanley: The White Darkness / Fehér sötétség

  
  Színes angol-dél-afrikai dokumentumfilm, angol felirattal, 48 perc, 2002
  
  A The White Darknessben az antropológus és kultfilmes Richard Stanley a mai Haiti vudu-szertartásokat és a fehérek elnyomó uralmát vizsgálja. Henry Morton Stanley felfedező és újságíró leszármazottjaként, a rendező kézikamerájával mutatja be a vudu-rituálék gyakran felkavaró eseményeit. Richard Stanley utazását Haitira a legelőször gyarmatosított országba, amely a saját függetlenséget is elsőként deklarálta később úgy tekinti, mint visszatérést egy, az imperializmus által újra kolonializálhatónak tekintett, hamarosan eltűnő világba.
  
  Richard Stanley: Dust Devil / Porforgatag
  
  Színes dél-afrikai, angol nyelven, 108 perc, 1992, 2006

  
  Szereplők: Robert John Burke, Chelsea Field, Zakes Mokae, Terri Norton
  
  A Hardware című film futurisztikus, posztapokaliptikus és technológiai világa után, a dél-afrikai születésű író-rendező a Dust Devil című modern horror-thrillerrel tért vissza gyökereihez. A filmet teljes egészében a dél-nyugat-afrikai Namíbiában forgatták. A Dust Devil egy hihetetlenül összetett és elszánt teremtmény, aki kísérletezik és boncol nyilatkozta Stanley. A Dust Devil egy rendőrkrimi-elmebeteg sorozatgyilkos-spagetti western film Afrikáról, amely hatalmas mennyiségű őrülettel kísérli meg a romanticizmust és az összetartozásról és válásról szóló emberi kapcsolatok drámáját összevegyíteni. Richard Stanley a horror jövője. (Dario Argento) Stanley a film végleges, rendezői változatát csak tizennégy évvel a forgatás után, 2006-ban készíthette el.
  
  X. 2008. május 23. péntek, 18h
  
  Carlos Batts: American Gothic

  
  Színes, USA, angol nyelven, 24 perc, 2005
  
  A kultfotós, fétis-és-divat dizájner, a Los Angeles-i alternatív rockszcéna vizuális mindenesének expresszív-szürreális filmje költői válasz a nagy amerikai festő, Grant Wood 1930-as portré-mesterművére, az American Gothicra, amely emblematikusan jeleníti meg a korabeli Amerika világát. Batts az azóta eltelt 75 évre reagálva készítette el látomását, amelyben Man Ray, David Lynch, Robert Mapplethorpe, Serrano és Egon Schiele világa találkozik össze a hol horrorisztikusan, hol gyönyörűen fényképezett, digitálisan kollázsolt mozgóképes tudatfolyamban.
  
  Nacho Cerdŕ: The Awakening / Ébredés
  
  Fekete-fehér USA, 8 perc, 1990

  
  Szereplők: Alex Alvarez, Elliott Blankenship, Nacho Cerdŕ, Liana David
  Nacho Cerdŕ: Aftermath / Utóhatás
  Színes spanyol, 31 perc, 1994
  Szereplők: Pep Tosar, Jordi Tarrida, Ángel Tarres, Xevi Collellmir
  
  Nacho Cerdŕ: Genesis
  
  Színes spanyol, 31 perc, 1998
  
  Szereplők: Pep Tosar, Trae Houlihan
  Cerdŕ a The Awakening című első rövidfilmjét 1990-ben egy amerikai főiskolai filmes kurzuson forgatta. Ez a rövidfilm lett később az első darabja mind vizuális, mind pedig eszmei értelemben a halál mibenlétéről-fogalmáról készített trilógiájának. Az Aftermath-ban Cerdŕ a boncolási eljárások realisztikus durvaságát az emberi lény tehetetlenségének bemutatásával együtt kívánta megragadni. Ezért is látogatott el egy barcelonai törvényszéki intézetbe, ahol abban a ritka alkalomban volt része, hogy megtekinthetett egy valódi autopsziát. Az Aftermath sok vitát generált, és a film azonnal underground klasszikussá lett. Kultuszfilmmé válását kétségtelenül a film utolsó tíz percében látható kegyetlen nekrofília brilliáns bemutatásának is köszönheti. Később még egyszer, négy év múlva Cerdŕ ismét felvette a kamerát, hogy elkészítse a Genesist. A kamera szeszélyes nézőpontjai és a tompa, fakó világítás segítségével Nacho Cerdŕ itt túl is mutatva a haldoklás drámai eseményén, azokra az érzésekre koncentrált, melyeket az ittmaradóknak kell megtapasztalniuk. (Scott Gabbey)
  
  XI. 2008. június 6.
  
  Nacho Cerdŕ: The Abandoned / Az elhagyott

  
  Színes spanyol-angol-bolgár, angol és orosz nyelven, angol felirattal, 98 perc, 2006
  
  Szereplők: Anastasia Hille, Karel Roden, Valentin Ganev, Paraskeva Djukelova
  
  A The Abandoned a végzetről szóló, egy oroszországi, elhagyott erdei házban játszódó, nagyon hosszú, múlhatatlan rémálom, amely nem is annyira szürreális, sokkal inkább ijesztő elbeszélő költemény. A megszokott creature feature-filmeknél artisztikusabb, a szöveggel és a lineáris történetvezetéssel szemben a vizualitással, a dinamikus hangeffektekkel ható alkotás, amelyet Cerdŕ Bulgáriában forgatott, s amelyet rajta kívül társforgatókönyvíróként Karim Hussain (Tudatalatti erőszak /Subconscious Cruelty/) és Richard Stanley jegyez. Dialógus nélküli haláltrilógiája (1990-1998) után nem meglepő, hogy a mindvégig feszült, végül egy nagyszabású audiovizuális orgiában kibontakozó The Abandoned az érzékek filmje, nem pedig a párbeszédes-cselekményes narrációé. A The Abandoned a fiatal spanyol rendező első nagyjátékfilmje.
  
  XII. 2008. június 20.
  
  Karim Hussain: La belle bęte / A szép szörnyeteg

  
  Színes kanadai, francia nyelven, angol felirattal, 110 perc, 2006
  
  Szereplők: Carole Laure, Caroline Dhavernas, Marc-André Grondin, David La Haye
  
  A híres kortárs kanadai írónő, Marie-Claire Blais regénye alapján a francia kanadai vidéken forgatott La belle bęte olyan reminiszenciákat ébreszt, mintha az 1970-es évekből egy nagy Louis Malle, egy Eric Rohmer film vagy egy Tennessee Williams dráma valahogy átcsúszott volna az idő repedésein a múltból a jelenbe. Mind vizuálisan, mind pedig emocionálisan egyszerű, csupasz és hallucinatív film, amely az idősödő anya, különc lánya és mentálisan sérült, ám adoniszi szépségű fia közötti őrült szerelmi-hatalmi harc és birtoklási vágy történetére összpontosít. A több független filmfesztiválon is sikerrel szereplő mű őszi színei, bizarr melankóliája sokkal inkább az emberi pokolról szóló allegóriává teszik a La belle bęte-et, semmint extrém-realista családi drámává. Feszült légkörével, kitűnő színészeivel, ijesztő és émelyítő szürrealizmusának megmagyarázhatatlan rohanásával a zavarbaejtően szép és ellenszenves La belle bęte annál hosszabb időre ejt gondolkodóba, mint amennyire azt szeretnénk.
  
  Sorozatszerkesztő: Sőrés Zsolt
  
  A filmek többsége a nyugalom megzavarására alkalmas jeleneteket tartalmaz, ezért az előadásokat mindenki csak a saját felelősségére látogathatja! Csak 18 éven felülieknek!
  A filmek információs vetítések keretében kerülnek bemutatásra. A filmeket DVD-ről vetítik. A műsorváltoztatás jogát fenntartják!
  
  Helyszín:
  
  LuMú - Ludwig Múzeum Kortárs Művészeti Múzeum
  Művészetek Palotája
  
  1095 Budapest, Komor Marcell u. 1.
  
  Előadóterem, 1. emelet
  
  Tel.: (06-1) 555-3444
  Fax: (06-1) 555-3458



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2024. április 4.
Leaves’ Eyes´, Northtale, Catalyst Crime Budapesten
2024. április 7.
Mr BIG: áprilisban érkezik a búcsúturné Budapestre
2024. április 12.
Crypta: brazil death metal a Barba Negra-ban
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Carte Rouge - Vörös térkép
Exhibition: Cézanne - Egy élet portréi - Portraits of a Life
Új, hivatalos előzetest és plakátot kapott Hajdu Szabolcs új filmje, a Kálmán-nap
Utaztál okosba’? Akkor nézd meg premier előtt a Kék Pelikant!
Pasolini hét - Az Élet trilógiája a Art+ Cinema-ban
Monty Python klasszikusok ismét a mozikban!
A dohánypajta
Történelem, társadalom, cukiság – ezek lesznek a JUNO11 Distribution tavaszi filmjei
 kiemelt 
Mr BIG: áprilisban érkezik a búcsúturné Budapestre
  
Budapest is szerepel a Mr BIG búcsúturnéjának tavaszi állomásai között: április 7-én a Barba Negrában lép fel Eric Martin, Paul Gilbert, Billy Sheehan és Nick D’Virgilio

Sting újra Budapesten
Crypta: brazil death metal a Barba Negra-ban
Republic 35
Búcsúkoncertet ad Budapesten a Buena Vista Social Club sztárja
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 tesseract    public image ltd.    enrico rava    into darkness    franz ferdinand    five finger death punch    macbook pro    az adósság    tintás barnes    pomogácsok brutal monsters    jackson browne    herman frank    kraftwerk    gerard butler    hisztéria    the crown    heights    the dead lay waiting    geoff tate    belga    periphery    lokotka gábor    chronicle    sárvári zita    uneven structure  

r50
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!