hosting: Hunet


  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2001. december 9. vasárnap   14:20
nincsen hozzászólás

szerző: Rigoletto
Gadó Gábor a Jazzkedd´v-en
2001 december 11, Rigoletto

   Bár a repülés motívuma mostanában nem túl kellemes asszociációkat szedett magára, a 95 óta Franciaországban élő, onnan haza-hazatérő Gadó Gábor gitáros utóbbi két BMC-s lemeze pusztán véletlenségből két íróvá vedlett pilótától idéz. S hogy albumai kettősségének (lég)csavarjával lépjünk tovább, a repülés leginkább Gadó légies játékában képviselteti magát, nemúgy az irodalom, amely végig jelen van, mint élményforrás és mint a zenét átható erő. Mert Gadó zenésztársai segítségével mesél, jeleneteket vetít elénk, történetet mond. S persze közben a darabok róla is mesélnek.
  
   Többek között leírják azt az utat, amely a jazztanszakról Párizsba vezetett, kikkel találkozott, hogy miket olvasott és kik voltak rá nagy hatással. Leírják az időt és kiemelnek bizonyos pillanatokat. Vegyük például One Glimpse is not Enough című 99-es lemezét, melyen Richard Bach (az amerikai pilóta) Jonathan Livingstone Seagull-jából idéz, s a könyv ihlette dalon Winand Gábor hangja érzékenyen követi a gitár vezette dallamot. Aztán ha elővesszük 2000-es lemezét, a Greetings from the Angelt, meglepve tapasztalhatjuk, hogy ezen is van egy hasonló című szám. Sőt, ugyanaz a szám, más hangszerelésben, hosszabb verzióban. Ugyanis időközben Párizsban megismerkedett Matthieu Donarier-vel, aki ebben a feldolgozásban Winandhoz hasonló empátiával, ezúttal tenor szaxofonon kíséri a gitárt. Ezen az album borítón a másik repülős, Antoine de Saint-Exupéry magyarul Citadella címmel kiadott, halála után összegyűjtött jegyzetiből idéz. Szép megfogalmazásban olvashatunk a teremtés céljáról, mely mások önmegvalósításának segítése, és úgy érhető el, ha valaki megmutatja a utat, majd visszavonul. Ez a megközelítés jellemző Gadó játékára is: a gitár jelenléte végig meghatározó, mégsem domináns; játéka egy gazdag dallamvilágba enged betekintést, belehallgatást, mely gerincet biztosít a többi hangszer kalandozásaihoz.
  
   Gadó Gábor útja képletesen most hazafelé vezet, tudniillik idén jelenik meg harmadik (egyébként eddigi ötödik) lemeze a BMC-nél Homeward címmel. Szerzeményeit életének két főállomásáról, Párizsból és Budapestről az idők folyamán megismert zenészekkel adja elő, ami szép csendben alátámasztja a cím mélységes kettősségét. Ez a felállás egyúttal fellépés szempontjából is többféle lehetőséget kínál. A 2000-ben alakult francia kvartettjét a hetekben a Francia Intézet látta vendégül, míg kedden magyar zenésztársaival adja elő az új lemez anyagát. Így hát újra a Rigoletto vendége a szaxofonos Dresch Mihály, Szandai Mátyás bőgős, és Balázs Elemér dobos, akik a klubfellépések jellege miatt most a színező hangszerek (azaz Winand Gábor énekhangja, és Kovács Ferenc hegedűjátéka) nélkül mesélnek majd nekünk az otthonról, magyar és európai hangon. Mégpedig olyan számokon keresztül, mint The Game, Dance Music, Spirits, vagy a Friends Play.
  
   És hogy a végére már egészen otthon érezzük magunkat, ne csodálkozzunk, ha Gadóra várva, vagy koncert után a lemezjátszók felől olyan szövegeket hallunk, hogy If you feel like taking off your shoes, take off your shoes, ugyanis Badihali és Sanyi egészen kettőig húzza majd a barázdákat a talpunk alá.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2025. december 3.
The Subways (UK) - For Eternity Tour 2025 (Dürer Kert - Budapest)
The Subways For Eternity európai turné (Dürer Kert - Budapest)
Megvan a decemberi The Subways jubileumi turnéjának két előzenekara, így teljessé vált a lineup! (Dürer Kert - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A38 Total Breakdown: Malevolence, Gatecreeper és Dying Wish
Újra összeáll a Heaven Street Seven a Budapest Parkban
Apparat bejelentette új albumát és európai turnéját – magyar dátum is van a listán
Clutch 30: ikonikus album ünnepe és egy masszív rock hármas a Barba Negrában
Agnostic Front visszatér Budapestre – a New York hardcore öröksége február 24-én újra felrobban a Dürerben
Lennaissance: Lenny Kravitz újraírja a saját reneszánszát Budapesten
A coldrain először Magyarországon – erős japán–francia trió a Barba Negrában
Lake Street Dive a Dürerben – amikor a soul-pop olyan könnyed, hogy a gravitáció is elengedi
 kiemelt 
A38 Total Breakdown: Malevolence, Gatecreeper és Dying Wish
  
A brit metal színtér egyik legkarakteresebb élcsapata, a Malevolence 2026

Újra összeáll a Heaven Street Seven a Budapest Parkban
Apparat bejelentette új albumát és európai turnéját – magyar dátum is van a listán
Clutch 30: ikonikus album ünnepe és egy masszív rock hármas a Barba Negrában
Agnostic Front visszatér Budapestre – a New York hardcore öröksége február 24-én újra felrobban a Dürerben
 friss hozzászólások 

Darkest Hour (USA), Bridge To Solace, Suppression(USA), Wall Of Sleep, Casketgarden (1)
Az Arcturus Budapesten (1)
Éljen a diktatúra! – drMáriás retrospektív kiállítása a Godot Intézetben (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 fesztiváljegy    chronology    juliette lewis    hopes die last    emmure    grand magus    bury tomorrow    sonic syndicate    péterfy bori & love band    all shall perish    peta     natalie portman    zach galifianakis    imák    solar scream    bárka színház    angelina jolie    kalózok    háború a vámpírok ellen    poem    pig destroyer    never say die    anasztaszija makarenko    mark wahlberg    steve zahn  

r46
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!