hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [médiaművészet]  2007. február 18. vasárnap   14:18
nincsen hozzászólás

szerző: Sőrés Zsolt
Láthatatlan Filmek Klubja - IV. Megfordított narratívák – új irányok az elbeszélésben
2007. március 2., péntek, 18:00. Budapest - Ludwig Múzeum (IX. Komor Marcell u. 1., I. emeleti előadóterem)

  A film nagyjából éppolyan reális élmény, mint egy hallucináció; márpedig az igazán reális.
  (Hajas Tibor: A praktikus képzelet, 1976)
  
  A Láhatatlan mozi: A korai amerikai avantgárd film 1894-1941, Maya Deren mágikus világa azoknak a mindeddig ismeretlen amerikai filmkészítőknek a tevékenységét fedezi fel, akik az Egyesült Államokban és külföldön dolgoztak a mozi feltalálásától a II. Világháborúig. Az avantgárd művészek produkcióit ahogyan a filmgyártás minden szintjén működő professzionális filmrendezők és amatőr filmkészítők együttműködtek egymással az innovativitás és az (oly gyakori) ellentmondásosság nézőpontjaiból mutatjuk be. Létrejöttük óta e filmek közül sok nem volt elérhető, néhányat nyilvánosan soha nem is vetítettek, és másolatokban sem volt hozzáférhető egészen mostanáig. A világ vezető filmarchívum-gyűjteményei közül hatvan a New York-i Anthology Film Archivesszal együttműködve élesztette fel a mai közönség számára a filmtörténetnek ezt a sokáig elhanyagolt időszakát.
  
  Olyan korai alkotók, mint D. W. Griffith és Lois Weber, az ötcentes mozik közönségbarát melodrámáin keresztül a filmes elbeszélés radikális nyelvét fejlesztették ki. Kísérleti fantáziák jelentek meg olyan független filmekben, mint a Holdföld (1923-26 körül), Altatódal (1929) és A híd (1929-30). A depresszió-korszak társadalmilag öntudatos filmkészítői újraformálták a dráma műfaját, mint Josef Berne búskomor Fekete hajnala (1933) és Strand és Hurwitz vitriolos Szülőföldje (1937-41): mindegyikük a nyers valóságot ábrázolja. A paródia és szatíra otthagyja a jelét Theodore Huff Kis italján (1932) és Barlow, Hay és Le Roy Még te is én vagyokján (1937). David Bradley Saki Sredni Vashtarja (1940-43) pedig véletlenszerű posztmodern szemléletével vált a korát megelőző filmmé.
  
  Filmek:
  
  1. Ház zárt redőnyökkel, (1910) D. W. Griffith, 2. Bizonytalanság, (1913) Lois Weber, Phillips Smalley, 3. Holdföld, (1923-26 körül) Neil McGuire, William A. OConnor, 4. Altatódal, (1929) Boris Deutsch, 5. A híd, (1929-30) Charles Vidor, 6. Kis ital, (1932) Theodore Huff, 7. Fekete hajnal: Címek, Szántás, A nap vége, Egy éjszakai emlékezés, (1933) Josef Berne, 8. Szülőföld: Megvásárolt és kifizetett, A menetelésen, Kis emberek milliói, Egy ember meggyilkolása, (1937-41) Leo Hurwitz, Paul Strand, 9. A világ ma: fekete légió, (1936-37) by Nykino, 10. Még te is én vagyok (1937) Roger Barlow, Harry Hay, Le Roy Robbins, 11. Iskolapélda, (1941) Christopher Young, 12. Saki Sredni Vashtar, (1940-43) David Bradley
  (Fekete-fehér, USA, 155 perc)
  
  További info:
  tel.: (06-1) 555-3444
  fax: (06-1) 555-3458
  
  Részvétel: ingyenes!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2022. május 20.
Hoverphoonic, Belau
2022. május 21.
Brutális, öt zenekaros turné élén tér vissza a Fit For An Autopsy
2022. május 24.
TOOL, Brass Against (Papp László Budapest Sportaréna)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Nádas Péter, Tóth Krisztina, Romsics Ignác, Bereményi Géza, Péterfy Bori, Zoltán Gábor és az Alkalmáté a Margó Irodalmi Fesztiválon
Indul a jegyértékesítés a Müpa 2022/23-as évadának programjaira
Tigran Hamasyan legújabb albuma élőben a Müpában
Láposi Dániel koncertje a Festetics Palotában
Budapesti Wagner-napok: világhírű Ring ciklusával tér vissza a Müpa fesztiválja
GlasSpring: a kortárs üvegművészek legnagyobb tárlata
Azok a nyolcvanas évek! – a 7. Falra fel! plakátaukció zenei tételei
Licitálj Horthy, Csontváry, Arany, Weöres, Jókai, Feszty és Lechner kézirataira!
 kiemelt 
Hoverphoonic, Belau
  
A ’90-es évek évek hangulatát oltja modern, komplex dark popzenei köntösbe Belgium egyik legismertebb zenekara, a Hooverphonic

Brutális, öt zenekaros turné élén tér vissza a Fit For An Autopsy
Hypocrisy, SepticFlesh a Durer Kert nagyteremben
2023-ban Budapesten Ville Valo, a HIM frontembere
Ministry + 69 Eyes: novemberben Budapesten
 friss hozzászólások 

OneRepublic: Never Ending Summer Tour (1)
Premier: meghallgatható a Symbiosis 5 jazz zenekar bemutatkozó kislemeze (1)
Elmarad a Zakk Wylde´s Black Label Society fellépése (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 karnak    dream evil    árvíz    space battleship yamato    pomogácsok brutal monsters    gods tower    sziládi mónika    rotting christ    charrie    karinthy frigyes    combichrist    szabó balázs    heidenfest    gyöngyvér    infected rain    beady eye    bolondos dallamok    piramis    truth and its burden        badacsony    demi moore    borknagar    cate blachett    triptykon  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2022 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!