hosting: Hunet


  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2006. szeptember 13. szerda   14:45
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Kárhozott szeretők
Hazai bemutató: 2006. szeptember 14.

  Robert Towne nevét leginkább a Mission Impossible filmekhez köthetjük, kevesebben tudják talán, hogy ő írta a Kínai negyedet, azt a filmet, amely a legjobb forgatókönyv díját kapta a 75´ös Oscar gálán. Nem mintha egy Oscar díj, vagy a huszonkétszeres jelölés számítana valamit, aki látta, tudja, hogy egyáltalán nem a könnyen fogyasztható filmek közé tartozik. Legújabb alkotása, a Kárhozott szeretők is inkább lélektani dráma, semmint könnyed akció.
  
  Sajnos elég megtévesztő a film trailere, no és a főszereplők személye, Colin Farrell és Salma Hayek nem éppen a „lelkizésükről” híresek. (leszámítva talán Farrell feltűnését a New World-ben, ahol hosszasan moralizál Terrence Malick kedvéért.)
  A bemutató alapján várt „a fiú nyomoz a lány után” alapszituáció egészen másként alakul, amiből látszik, milyen ügyesen manipulálnak a vágószobában a reklámos fiúk.
  A Kárhozott szeretők John Fante 39´es regényét adaptálja, és bár nem olvastam a könyvet, látatlanban is hozzátehetem, hogy nem sok sikerrel. Két gondolat fogalmazódik meg az emberben az elnyúló játékidő alatt, vagy a regény csapnivalóan pocsék, vagy a forgatókönyvíró (esetleg még az, hogy valakinek a valakijének a rokonának az ismerőse....).
  Merengeni bőven van időnk, hiába a csodálatos fényképezés, a narancsos, homokszínű beállítások, és a kor szemet gyönyörködtetően alapos bemutatása, az egész annyit ér, mintha végigutaztunk volna a díszletgyárban.
  Arturo Bandini (Farrell) a szegény, olasz író nagy reményekkel érkezik L.A.-be, az álmok országába, de a várva várt dicsőség helyett csak a kifizetetlen számlák tengerében fürödhet. Egy napon megismerkedik a helyi bár felszolgálójával, Camillával (Hayek). Megtetszenek egymásnak, de mivel mindketten reménytelenül nyomorultnak érzik az életüket, sokáig kerülgetik egymást, mire megadják magukat a társadalmi korlátokon áttörő szerelemnek.
  Talán lényegesen többrétegűen van ez a dolog kifejtve Fante regényében, a filmben azonban ezen az egy síkon mozognak a szálak. Sajnos fokozottan unalmasan. Az ilyen típusú filmekhez szinte kötelezően tartozó belső monológok (lásd. Kínai negyed és Bogartos nyomozós társai) itt elidegenítik a nézőt, és szimpla felolvasó estté egyszerűsítik a történetet.
  Vannak persze üdítő színfoltok, például Donald Sutherland, aki idősebb korára egyetlen igazi főszerepet sem kap (vagy vállal?), pedig feltűnéseiben többet nyom minden fajsúlyosnak reklámozott szereplőnél.
  Akad egy botrányosan értelmetlen mellékszál, egy félőrült háziasszony és egy földrengés személyében, de mire idáig eljutunk, igazából azt se nagyon tudjuk kibogozni, miről is akar szólni a film. Társadalomkritika? Korrajz? Vagy szimplán egy szerelmi történet volna? Nem derül ki.
  A szirupos befejezés üti a Moulin Rouge által magasra tett (cukormázas) mércét, jelen esetben is győz a TBC, csak a dallamot alá itt Seres Rezső klasszikus Szomorú vasárnapja biztosítja.
  Megpróbáltam szeretni ezt a filmet, volt rá másfél órám, de nem ment.
  Kizárólag Farrell/Hayek rajongóknak!
  
  Forgalmazza a Best Hollywood



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2025. november 11.
Beasto Blanco: izgalmas vendégekkel és új lemezzel érkezik Budapestre Alice Cooper lánya
2025. november 13.
Aephanemer, Valhalore, Dark Oath a Durer Kertben (Dürer Kert - Budapest)
2025. november 14.
Életművet ünnepel Németh Gábor
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Silver Spike Awardot nyert Enyedi Ildikó új filmje a Valladolid Nemzetközi Filmfesztiválon
Goztola Lorent Kristina főszereplésével díjat nyert egy francia film Hágában
Ez a magyar nézők 10 kedvenc horrorfilmje a 2020-as évekből
A Csendes barát operatőre, Pálos Gergely díjat nyert a 61. Chicagói Nemzetközi Filmfesztiválon
Díjnyertes kortárs olasz filmekkel közeleg a 23. Olasz Filmfesztivál
Jackie Chan újra akcióban – „Panda projekt” országos tévépremier a FilmBoxon!
Csütörtökön kezdődik 9. Szlovén Filmnapok a budapesti Toldi moziban
Családi dinamikák a fókuszban a 14. Szemrevaló Filmfesztiválon – teljes a program
 kiemelt 
Yann Tiersen szólókoncerttel tér vissza Budapestre- Az alkotó saját kisbuszán, kutyája társaságában turnézik
  
Yann Tiersen zongorára és elektronikára épülő szólóprodukciójával tér vissza Budapestre

IDLES – Felszabadító energiák a Budapest Parkban
Quimby – A terepasztal lovagjai – 35 év szélmalomharc
Tom Smith - Egy meghitt este az Editors frontemberével
Magányos hatalmasok - Deafheaven, Portrayal of Guilt, Zeruel
 friss hozzászólások 

Az Arcturus Budapesten (1)
Éljen a diktatúra! – drMáriás retrospektív kiállítása a Godot Intézetben (1)
FAB-Springfest - 26. Virágzás Napjai (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 the slot    guillermo del toro    aceldama    bognár szilvi    melechesh    vicky sunday    rob de luca    thirty seconds to mars    dawnstar    mark jansen    nyomorultak    pulzus tehetségkutató    bognár szilvi    kiscsillag    how do you know    1killembrace    in mourning    varg    wass albert    funerus    hugo cabret    another way    kosztolányi dezső    hatóságilag tilos    death is not glamorous  

r47
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!