hosting: Hunet
r33
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2006. június 19. hétfő   16:13
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Poseidon
Hazai bemutató: 2006. június 22.

  Hajó ennél gyorsabban még nem süllyedt el. Szinte el se tűnt a főcím (Poseidon) nyoma a vászonról, máris keresztbe fordul a luxushajó a tenger közepén. Itt aztán nincs időhúzás, ismerkedés, rávezetés, mint egy bokszmeccsen, a kezdő gong megszólalása után nyomban a lényegre térnek.
  
  Mi mást is várhatnánk egy filmtől, aminek a második felirata az, hogy virtual studio?
  Hiába kocogjuk körbe a hatalmas monstrumot (itt még jónak ígérkezik minden), és látjuk a lakótelepnyi úszómedencéket, mutatnak nekünk főszereplőknek szánt arcokat, sem a hajót, sem az embereket nem érdemes hosszútávon az emlékezetünkbe vésnünk.
  Szóródnak a testek és az elszabadult áramkörök, (tudjuk, hogy a víz és az elektromosság...), a szintenkénti robbanásokról ne is beszéljünk.
  Lángnyelvek és szikrázó vezetékek között nem könnyű kijutni a felszínre, ami jelen esetben a hajó alja, és egy reménybeli kis ajtó, valahol a hajócsavarok közelében.
  Ha esetleg nem ismernénk ki magunkat a fejjel lefelé lógó menekülési útvonalon, és sehogy sem tudnánk tájolni a mennyezetre szakadt bútorok és lebegő hullák között, nem gond, mert egy ilyen filmben mindig van, aki volt már tengeralattjárón, vagy építész, vagy hobbi-túlélő, majd ő irányt mutat.
  
  Mivel minden lényeges látnivaló megtörténik az első negyed órában, szerencsésebb, ha az ember a gyengébb nemhez tartozik, és a vízben botorkálók közül kiválasztja azt, akiért a szíve doboghat (nem, nem Richard Dreyfussra gondoltam). Ajánlott a sor elejéről választani, mert főszereplőként statisztáló embereink bizony hullanak, hollywoodi státuszuknak megfelelő sorrendben. Akár számokat is ragaszthattak volna a homlokukra, senkit nem ér meglepetés. Bruce Willis is utolsóként hagyta el az Armageddon felszínét (vagy elsőként a robbanást tekintve), itt az öregedő Kurt Russel vállalja a hősi halált, aki olyannyira felemás karakter, hogy azt se tudták eldönteni, ex-tűzoltó, vagy ex-polgármester legyen inkább. Végül is nem számit, csak az önfeláldozás, és az, hogy mindenki vállvetve harcol, és aki nem, és gonosz öncélúságból előretör, arra rászakad egy nagy lift. Pedig mennyivel izgalmasabb lett volna, ha a fiatalok nem kéz a kézben, és apuka nem a szomszéd szinten, és nem mutatják előre, hogy le fog szakadni az a bizonyos lift. Ha Kurt Russel mindjárt az elején, és nem szerepeltetnek egy nyafogó tízévest, amikor minek?? A haja szála se görbül, csak anyunak szerez egy új pasit. Akadnak néha karakterfejlesztő társalgások is, mint: „Már nem vagyok a kicsi lányod”, vagy „Mit gondol, hova fog nyílni az az ajtó?” Többször elhangzik, hogy „Maga megőrült?!” és az hogy, „Meg fogunk halni!”. Az Armageddonnal szemben poén nem nagyon akad, mivel az erre alkalmas személyt villámgyorsan kiírták a forgatókönyvből. De miért is kívánnánk többet egy párezer fős luxushajón? Esetleg néhány fővel több túlélőt? Néhány vitát a megfelelő útirányról, és minden egyebet, mit úgy hívnak: emberi reakció. Veszély az van, de vezetőink uralják a helyzetet. A nézők része mindebből csak az unalom.
  Van azért, mikor izgulhatunk, a vízbetörés mindig látványos, és tényleg ott van a virtual studio, de kifelé jövet csak annak örülhetünk, hogy nem volt olyan hosszú, mint a Titanic.
  
  
  Hazai forgalmazó az Intercom



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2025. április 29.
Indie ünnep Readingből: Only The Poets az A38-on (A38 Hajó - Budapest)
2025. április 30.
Első önálló bulijával érkezik hazánkba James Hype!
2025. május 1.
Colosseum: májusban ismét Budapesten a lassan 60 éves rockzenekar
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Kenyeres Bálint filmje Cannes-ban versenyez
Ben Affleck és Jon Bernthal visszatértek: április 24-től a mozikban A könyvelő folytatása!
Pink Floyd Live at Pompeii 4K
Összeállt a 17. KAFF versenyprogramja
Spanyol történelmi kalandfilm érkezik áprilisban a mozikba!
Jason Statham újra akcióban
Egyszer csak beköszön a 2001 Ürodisszeia, a Starwars, a Startrek és számtalan kultikus sci-fi a valaha készült legflúgosabb űrparódiában…
Lois Smith 94 évesen is dolgozik – Új szerepben tér vissza
 kiemelt 
Better Lovers, 68 és a Greyhaven az Akváriumban
  
Az Every Time I Die romjain, a The Dillinger Escape Plan energiájával és a Fit For An Autopsy erejével született Better Lovers nemcsak papíron tűnik ígéretesnek, hanem élőben garantáltan minden várakozást felülmúl

Cattle Decapitation, Incantation, Skeletal Remains: nyári koncerten érkezik a kultikus death metal hármas
Stereo MC´s a ´90-es évek ikonja újra Budapesten
Blues, booze & rock ’n’ roll – Manu Lanvin koncert Budapesten
Halflives: májusban visszatér Budapestre a robbanékony alterrock csapat
 friss hozzászólások 

Pantera, Power Trip, Child Bite (2)
Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 life as we know it    candlemass    mark jansen    conan´s first date    sacha baron cohen    silver church    knosis    spi    damnations day    csányi sándor    túl jó nő a csajom    ozzy osbourne    the inspector cluzo    battle: los angeles    wasting light    dream theater    noomi rapace    Ø    christina applegate    eyes set to kill    lugosi lászló    toots and the maytals    mnemic    down    no omega  

r43
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!