hosting: Hunet
r37
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2006. március 22. szerda   10:29
nincsen hozzászólás

szerző: András és Tompi
Depeche Mode, The Bravery
2006. március 21. Papp László Sportaréna

  Ha úgynevezett hivatásunkhoz hűen szeretnénk eljárni, akkor természetesen valami csipkelődő gyalázkodással indítanánk ezt a beszámolót.
  
  Frászt.
  
  Nekünk ugyanis egyáltalán nem ciki elismerni, hogy a Depeche Mode-ért tizenöttől egészen ötvenöt éves korig sem ciki rajongani, immár huszonöt éve. Ettől függetlenül azt persze el kell ismernünk, hogy ez a rajongás meglehetősen cikis méreteket is tud ölteni, mert ez az Arénába lépve (is) egyből nyilvánvalóvá vált. Volt itt kérem minden: eljött minden falu minden bikája, pedig nem volt parasztlakodalom, eljött minden vállalkozó és celebritás, pedig nem ez volt az Operabál, és eljött az összes tisztviselő is abból a bizonyos Bankból, pedig a Depeche Mode egyáltalán nem úgy elektromos. És persze eljött az összes Dave Gahannek öltözött fiú és Martin Gore-nak öltözött lány is - utóbbiak közül a pálmát (meg az összes kókuszdiót) az a fiú vitte, aki klasszikus, felnyírt Gore-hajkoronája alá kettős kereszttel ékes történelmi Magyarországot is tetováltatott. Pedig ugyebár messze voltunk a Hősök terétől, március idusa is elmúlt már, és (szerencsére) nem is az Egészséges Fejbőr volt az előzenekar.
  
  Na nem mintha a The Bravery-vel egy cseppet is jobban jártunk volna. Ennek az izének a képében ugyanis egy Oasis-tributebandának öltözött Cure-tributebandát kaptunk, amely néhány The Strokes-tributebanda-tagból állt, és természetesen székesfővárosunkban is megmentette a gitárzenét. Hozsánna.
  
  Szórványosan elhelyezkedve, de igen nagy számban akadtak egyébként olyanok, akik már erre az izére úgy csináltak, mintha a Móóódot látnák, de ez onnantól kezdve nem volt meglepő, hogy az átszerelés alatt hallható izére is sokan tettek úgy, mintha a Móóódot hallanák. Félórányi (düledező) house után aztán kilenckor végre elsötétült a terem, és azzal a bizonyos szarvasbőgésre emlékeztető vonatcsikorgással megindult az A Pain That Im Used to. Ez és az utána induló pulzáló basszus aztán végleg beindította az ilyenkor elvárható és tökéletesen indokolt, színpad felé irányuló féregmozgást, tapsot, hurrát, nagy-nagy hejehuját, szóval ez már tényleg a Depeche Mode volt. A hangzás mondjuk két-három számot késett a zenekarhoz képest, de cserébe a későbbiek folyamán a csapat összes arcát megismerhettük.
  
  Van egy pár, és ezeket nemcsak a helyszűke miatt nem állunk neki egyenként bemutatni, hanem már csak azért sem, mert köztudomásúlag egyszerűen lehetetlen bármelyiket is körülírni. Úgyhogy inkább csak egyszerűen azt mondjuk: volt John the Revelator, Precious, Personal Jesus, World in My Eyes, Enjoy the Silence és persze Walking in My Shoes is, hogy csak az együttes egymáshoz leginkább hasonlító arcait emeljük ki így első körben. Nem maradtak el persze a legújabb DM-lemez borítójának öltözött Martin Gore magánszámai sem, így a Damaged People, a minden idők egyik legjobban hangszerelt verziójában elhangzó Home, meg a méltán legendás Shake the Disease , amiről már a címe is mindent elárul (legalábbis a beavatottaknak).

  A legszebb az egészben az, hogy ezekhez a különböző arcokhoz Anton Corbijn megint újabb, egymástól és a korábbiaktól is különböző arcokat kreált (és akkor most már tényleg bedobjuk az igazán nagy durranásokat). A nem repülő-, hanem szintetizátort (és még ki tudja, mi egyebet) rejtő csészealjak mellett-fölött lebegő kisbolygó felületén folyton a dalszövegekhez kapcsolódó üzenetek futottak (kiemelten szerepelt köztük a valóban minden dalszöveggel kiemelten jó kapcsolatot ápoló Sex, Pain, Love és Angel), de A Question of Time alatt például lepergett egy visszaszámlálás is. Szerencsére nem a végső, mert akkor nem jöhetett volna a java: a zenészek feje fölött ezúttal négy szanaszéjjel elhelyezett kivetítőn pergő, a stílusosnál és a hatásosnál mindenképpen stílusosabb és hatásosabb jelzőket igénylő képsorokkal kísért The Sinner in Me, az I Feel You és Suffer Well, na meg a Behind the Wheel és a Policy of Truth. Minden kedves olvasó szíves elnézését kérjük az elhangzott számok címének ilyetén puritán és iskolás felsorolásáért, de mint már említettük, ezúttal ez tényleg indokolt, mert mindegyiknek külön arca, világa, vagy ha úgy tetszik: feliratos kisbolygója van.
  
  Főleg nem tudunk eme kényszertől a ráadás kapcsán szabadulni, hiszen az ekkor elhangzó, gyermekrajzszerű képekkel kísért piszén pisze Just Cant Get Enough és a leánykorában is szemrevaló, ámbátor egy meglehetősen jól sikerült plasztikai műtéten is átesett Everything Counts még úgy is a legkellemesebb meglepetések közé tartozott, hogy már tavaly óta tudni lehetett, hogy elhangzik majd. Azt meg persze már akár öt éve is tudhattuk, hogy a Never Let Me Down Again el fog hangzani, de el is vártuk, hogy így legyen, hiszen éppen öt éve lengettük rá utoljára a karunkat (na persze egyáltalán nem afféle Hősöktere-stílusban). Viszont a záró Goodnight Lovers-szel kapcsolatban sem sejtéseink, sem elvárásaink nem voltak, és valószínűleg éppen ezért is lett tökéletes és méltó befejezése a koncertnek. A dal hangszeres aláfestését egyes egyedül szolgáltató Andy Fletcher, meg a vállt vállnak vetve, fülig érő szájjal éneklő Dave Gahan és Martin Gore látványára valószínűleg még az sem volt felkészülve, aki nem esztendőkben, hanem budapesti Depeche Mode-koncertekben méri a korát ez bizony nem csak a június 12-ei folytatásig tudja nagy bizakodással eltölteni az embert, hanem az elkövetkező évekre is. Mert ugye tényleg Just Cant Get Enough!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Depeche Mode

 programajánló: 
2024. május 9.
Esti Kornél a Budapest Parkban
2024. május 12.
Budapest Garden Party: Zenei - Gasztrofesztivál
Sabbath, Dio, Jethro Tull dalokat is előad májusban az Electric Guitarlands 4 gitárhőse
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Akik házibulit csaptak az MVM Dome-ban: a Depeche Mode
Suicidal Angels, Fusion Bomb, Crimson Fire
A Normandie lenyűgözte Budapestet a Dopamine turné keretében
Cattle Decapitation, Signs Of Swarm
Fesztiválhangulat a Dürer kertben- Halflives és az Inferno Turné
Amaranthe, DragonForce, Infected Rain
Meshuggah, Avatar, The Halo Effect
Két zenekar, egy este a Dead Poet Society és a Ready the Prince lángoló show-ja az Akvárium színpadán
Battle Beast, Saint Deamon, Induction
 kiemelt 
Megjelent az Elefánt ötödik nagylemeze, a SEMMI
  
A most megjelenő ötödik Elefánt nagylemez, a SEMMI az előző két albummal együtt alkot egy univerzumot, miközben zeneileg és szövegében is minden eddiginél jobban elrugaszkodik a zenekar “megszokott” világától

Palaye Royale a Barba Negrában!
Rockmaraton 2024
Vonósnégyesre átdolgozott heavy metal himnuszokkal érkezik Anneke van Giersbergen
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 mission impossible ghost protocol    solution    koncert    cult of grace    simple plan    lunarsea    robert downey jr.    jim toth    letz zep    dio    sisters of mercy    the devils blood    skarhead    kaltenbach open air    irie maffia     halle berry    vomitous    jean-claude van damme    jennifer garner    linkin park    nervecell    alien weaponry    jan rechberger    malice mizer    the man-eating tree  

r47
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!