hosting: Hunet
r32
  cikkekfotók        
film [filmszemle]  2005. június 1. szerda   15:57
nincsen hozzászólás

szerző: imeta
Sin City
Hazai bemutató: 2005. június 2.

  Femme Fatale.
  Akár ez is lehetett volna Robert Rodriguez legújabb filmjének címe, hiszen a Sin City képregénysorozatát feldolgozó történetek mindegyikében egy nő áll a konfliktusok hátterében. A végzet asszonyai közül egyik sem túl angyali, ahogy semmi sem az a Bűn Városában. A korrupció, az erőszak és a halál világa ez, ahol még a főhősöket sem a szívjóság vezérli.
  
  A mozit beharangozó reklámkampányban Bruce Willis áll a középpontban, no és Quentin Tarantino pösszenetnyi rendezése, de nem csak ők ketten teszik emlékezetessé filmet.
  
  Mickey Rourke újra és újra „visszatér” a filmvászonra, igaz, egyre nehezebb őt felismerni a vásznon, legutóbb Denzel Washington oldalán láthattuk. Marv, az utcai bunyós szerepében azonban megtalálta a leginkább testhezálló szerepet: a hatalmas izomkolosszust sem a szépségéért kedvelik.
  Fanyar humorral kelti életre a „több erő, kevesebb ész” karakterű figurát, aki prostituált kedvese elvesztése után eleven tornádóként söpör végig a városon, és teszi azt, amihez a legjobban ért: pusztít.
  
  A következő történetben a Clive Owen alakította magánnyomozó történetét ismerjük meg, aki az Óvárosi prostik mellé áll egy gyilkossági ügyben. Az áldozat Jackie Boy, (Benicio del Toro), a rövid, de annál mocskosabb életű zsaru, kinek halála a lányokra szabadíthatja mind a maffiát, mind a rendőrséget. Dwight Artúr király hősiességével ránt fegyvert, ha arról van szó, és vicces, piros tornacipőjében keveredik a létező legnagyobb.... (nos, lelövik, majdnem megfullad, aztán megint lelövik) ez elég nagy slamasztika.
  
  Mr. Willis ismét jól választott forgatókönyvet, még ha ténylegesen nem is ő az egyeduralkodó benne. Inkább háttérbe vonul, és a film keretét adó történetben tűnik fel, az évtizedek óta rászabott, becsületes zsarufigura bőrében, John Hartiganként. Még a vallatása is kísértetiesen hasonlít az Utolsó cserkész egyik jelenetére. Pofon, fintor, vér kiköpése oldalra, ahogy csak Mr. Willis tudja, és hiába az eltelt közel 14 év, szinte kívánkozik Hallenbeck beszólása: „ha még egyszer hozzámérsz, megöllek”
  Persze megöl ő e nélkül is minden rosszfiút, és Bruce Willis esetében még az örök hunyorgós felpillantás is megbocsájtható. A névjegye lenne.
  
  A felsorolt szereplőkön kívül feltűnik még megannyi tehetséges (vagy kevésbé az, de lehetőséghez jutott) fiatal színész.. Az őrületben maradt Frodó figuráját építgeti tovább Elijah Wood, fokozott kegyetlenséggel, Michael Madsen ismét igazságot oszt, csak éppen nem a törvényes oldalon, Josh Hartnettből pont annyit látunk, amennyit kell, aki pedig igazán meglepetésként tűnik fel, az Rutger Hauer. Nem feledkezhetünk meg a lányokról sem, nem is sorolom, mert szemet gyönyörködtetően kerekded testrészekből Dunát rekeszthetnénk, és mit sem számít a fekete-fehét látvány, bizony minden porcikájukkal a jövő havi férfimagazin címoldalára kívánkoznak. Persze egy ilyen stílusú képregényben nem éppen az eszükkel kell villogniuk, de ezeket a lányokat egy percig sem kell félteni a pedofil sorozatgyilkosok, a maffia, vagy a korrupt rendőrök világában.
  Inkább tőlük kell tartani.
  
  Mert bizony ez a film nagyon határozottan tizennyolc felett ajánlott, nem csak a kéj és bérgyilkosok gyakori feltűnése miatt. Ennél több vér talán csak a Kill Billben folyt, amin nem is csodálkozhatunk igazán, Sin Cityben ugyanis a hullák sehogy sem akarnak hullák maradni, még az se biztos megoldás, ha a fejük elválasztódik a testüktől. (a legkülönfélébb eszközök alkalmazásával, természetesen)
  Fejcsapkodás tehát akad bőven, a csonkolások, felnyársalások, robbantások és egyéb fantáziadús öldöklési módszerek gondoskodnak róla, hogy egy percig se legyünk biztosak benne, hogy antihősünk megéli a vége feliratot. Errefelé pedig nem túl gyakori a happy end.
  
  Ami igazán egyedivé teszi a filmet, az a hangulata, a képregényre épülő, nagyon erősen leredukált látványvilága, a sematikus formákat kerülő zenéje, a sötét humora, és a hosszú monológok. Néhol már -már a némafilmeket idézi a színészek pusztán mimikára építő játéka. (gondban is vannak páran ezen a téren) Bár minden tiszteletem a szinkronszínészeké, ez a film bizony azok közé tartozik, amiket kizárólag eredeti hanggal szabad megtekinteni.
  Ahol leül a történet, ott önmagában megáll a vászonra teremtett képi világ, azt hiszem, sokadik megtekintés után kell hibákat keresni, már ha egyátalán érdemes. Szokatlan mozi, rengeteg erőszakkal, gyönyörű nőkkel, lesarkított karakterekkel. Robert Rodrigueznek sikerült az, ami megannyi képregény adaptációnak nem: filmvászonra mentette az alapanyag minden varázsát. Lehet szeretni, vagy nem, több variáció nem is nagyon létezik egy ennyire kísérletező alkotásnál.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Sin City

Sin City itthon

 programajánló: 
2024. december 14.
Fit For An Autopsy + Sylosis + Darkest Hour a Barba Negra Blue Stage-en
Kiteljesedett a Kordbársony-éra – napvilágot látott a 6363 zenekar idei második EP-je, a Bársony
2024. december 21.
Új dimenziót nyit a Budapest Park: decemberben saját fesztivállal jelentkezik!
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Exhibition on Screen: 200 éves a londoni Nemzeti Galéria
A Terminátor ismét visszatér… a mozikba!
Újgenerációs tolvajok a képernyőn 
Díjnyertes filmek premier előtt az Európai Art Mozi Napon
Feszült akcióthrillerrel zárja a novembert a Pannónia Entertainment
Pénteken kezdődik a 22. Olasz Filmfesztiválon
Olasz alkotókkal is találkozhatsz a 22. Olasz Filmfesztiválon
Barbarella Réz András filmklubjában
Rekord számú vendég érkezik a 13. Szemrevaló Filmfesztiválra
Teljes a Szemrevaló Filmfesztivál programja
 kiemelt 
Atreyu (US) The Curse 20+1 Years Anniversary Tour
  
Budapestre is ellátogat az amerikai metalcore szcéna egyik alapköve, az Atreyu, hogy eljátssza 20 (+1) éves, ikonikus, műfajteremtő The Curse című albumát! A zenekar legutóbbi magyarországi fellépései során olyan nagyszínpadokat rengetett meg, mint a Budapest Park és a Barba Negra

Descendents (US), Circle Jerks (US), Negative Approach (US)
Electric Callboy: 2025-ben már az MVM Dome-ba térnek vissza!
Fit For An Autopsy + Sylosis + Darkest Hour a Barba Negra Blue Stage-en
Két ikonikus zenekar egy estén- Simple Plan és The Offspring a MVM Dome-ban!
 friss hozzászólások 

Blind Myself, 27, Isis (1)
Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 before the dawn    attila    rihanna    myrath    the moog    nasum    ugly kid joe    rém hangosan és irtó közel    russell crowe    kihajolni veszélyes        haelo    a38    public image ltd.    hrutka róbert    dan patlansky    diamondeyes    kingdom of sorrow    mystery gang    világveleje    beatrice    pintér gábor    igor    beyond    barbra streisand  

r42
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!