hosting: Hunet
r38
  cikkekfotók        
beszámoló [koncert]  2005. február 21. hétfő   15:14
nincsen hozzászólás

szerző: Khisanth
Laibach
2004. december 5., E-Klub

  Pattogó ritmusok, vastagon szaggató gitárok, nyomasztó zajok, akcentussal, torokból elkántált sorok és zengő kórusok teremtette fojtogató bunkerhangulat az ősszé álmosodott tél nyálkájában szottyosodó Népliget kellős közepén: megint hazánkban járt a szlovén Laibach, és megint nem maradt nyom nélkül az este azok emlékezetében, akik ellátogattak a koncertre.
  
  Sőt, ha lehet, ezúttal még kevesebb kibúvót kínált a zenekar, mint legutóbb a Szigeten: ott azért mégiscsak a fesztiválforgatag részeként tekintett rájuk az ember, itt viszont már az első pillanattól fogva nyilvánvaló volt, hogy nem ők jöttek a mi utcánkba, hanem mi vonultunk az ő alakulóterükre. A belépőket a biztonsági személyzet után szinte egyből a szokásos terület kábé hatszorosát elfoglaló merchpult fogadta, aminek az átböngészése jóformán teljesen ki is töltötte a kezdésig hátralévő időt: a harmincnál is több tételből álló kínálatban a fém kitűzőtől a nyakkendőn és a hamutartón át a Laibach-óvszerig mindenre rábukkanhatott az ember, az átlagbandák árucikkeinek kilencven százalékát alkotó pólók itt szinte elvesztek a nagy bőségben. A portékák vonzerejének megfelelő méretű tömeg is sündörgött a pult körül, ez azonban csak hiú ábrándokat ébresztett az emberben a koncert iránti hatalmas érdeklődéssel kapcsolatban: a terembe lépve alig párszáz fős közönséggel találhattuk szembe magunkat, s ez a szám nem is nagyon gyarapodott tovább az este folyamán, ami a hely méreteihez képest nem, a Laibach nevéhez mérten viszont határozottan ciki (a szigetes buli látogatottságával egybevetve meg még érthetetlen is). Sok idő persze nem volt az egyébként meglehetősen vegyes összetételű publikumot szemlélgetni, hisz hamarosan érkezett is a méretes Laibach-lobogókkal keretezett pódiumra a szlovén indusztriál-elitalakulat, az ő megjelenésüktől fogva pedig ugyebár nem nagyon szokott az embernek sikerülni másfele figyelni, mint a zenekar irányába.
  
  Most se volt nagyon másképp. Látvány tekintetében (főként a rezzenéstelen arccal kántáló és gesztikuláló Milan Fras-nak és a színpad két szélén szokás szerint időről-időre felbukkanó két dobos-vokálos hölgynek, na meg a háttérvásznon pergő klasszikus orsós-szalagos vetítővel produkált képsoroknak köszönhetően) az elsőtől az utolsó percig maximális figyelmet követelt a produkció, szónikus értelemben meg köztudomásúlag kevés banda létezik, amelyik a Laibachnál szuggesztívebb volna. A hangzás persze az élő fellépés lehetőségeihez idomulva meglehetősen gitár-centrikus volt, a dalok hangulata azonban nemhogy nem csorbult, hanem inkább még súlyosabb lett így aztán üresjárat nélküli, kiadós műsorrá rendeződtek össze. Igaz, többnyire megint a WAT album bemutatóján érezhettük magunkat, hisz közel a teljes lemez elhangzott élőben, de hát egyrészt a WAT egy kiváló album, és elég változatos is ahhoz, hogy sok dal előkerülhessen róla, másrészt pedig pár saját és jónéhány átdolgozott klasszikus is helyet kapott a szettben a rajongók legnagyobb megelégedésére.
  
  Apokaliptikus képet festett a B Mashina, s az elme és a lélek mélyéig hatolt a Hell: Symmetry meg a The Great Divide, aztán a kietlen-kilátástalan hangulatban egyik pillanatról a másikra felrázott és vérmérséklettől függően táncra vagy szakadatlan bólogatásra ingerelt (kötelezett) a Tanz mit Laibach, a Das Spiel ist Aus, az Alle gegen alle és az Achtung. De persze csak azért, hogy utána még bővebben öntsön el a hideg verejték mondjuk a Du bist unser,vagy a Now You Will Pay hallatán Nem maradt ki persze a God is God és a Dogs of War sem, a végén pedig, ahogy elvárható volt, a WAT-tal hagytak magunkra minket, amelynek But when our beat stops/and the lights go out/and when we leave this place/you will be left here all alone/with a static scream locked on your face sorai után még akkor is ráadásért rimánkodott volna mindenki, ha rossz lett volna a koncert.
  
  De hát nem volt az, messze nem, úgyhogy egyenesen kitörő tapsvihar és ováció követelte vissza a színpadra a bandát, ők pedig három sláger-átdolgozással léptek ismét a deszkákra: megszólalt a Mama Leone, a Sympathy for the Devil, s legvégül az elmaradhatatlan Opus Dei (magyarul a lájfizlájf) is. A felgyulladó teremfények persze még ezek után is szinte hihetetlenül simogatónak tűntek pedig csak abban a valóságban üdvözöltek, amelyben sajnos valóságos tud lenni mindaz a rettenet is, amire a Laibach felhívja a figyelmet a maga rendhagyó módján Fényévnyire van egy ilyen este a hagyományos értelemben vett szombati szórakozásnál, de pontosan ennyivel többet is ér annál.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 kapcsolódó linkek: 

Negative Art Prod.

 programajánló: 
2024. május 9.
Esti Kornél a Budapest Parkban
2024. május 12.
Budapest Garden Party: Zenei - Gasztrofesztivál
Sabbath, Dio, Jethro Tull dalokat is előad májusban az Electric Guitarlands 4 gitárhőse
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Akik házibulit csaptak az MVM Dome-ban: a Depeche Mode
Suicidal Angels, Fusion Bomb, Crimson Fire
A Normandie lenyűgözte Budapestet a Dopamine turné keretében
Cattle Decapitation, Signs Of Swarm
Fesztiválhangulat a Dürer kertben- Halflives és az Inferno Turné
Amaranthe, DragonForce, Infected Rain
Meshuggah, Avatar, The Halo Effect
Két zenekar, egy este a Dead Poet Society és a Ready the Prince lángoló show-ja az Akvárium színpadán
Battle Beast, Saint Deamon, Induction
 kiemelt 
Palaye Royale a Barba Negrában!
  
2024

Rockmaraton 2024
Vonósnégyesre átdolgozott heavy metal himnuszokkal érkezik Anneke van Giersbergen
Berúgja az évet a Dead Daises: új dal, album és koncert novemberben
Il Divo koncert szeptemberben: 20 éves jubileumi turnéjukon sem hagyják ki Budapestet
 friss hozzászólások 

Nulladik Változat az Almássy klubban (1)
Wolfheart, Before The Dawn, Hinayana (1)
Új Falcongate LP: Blood Red Roses (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 pain of salvation    dance or die!    csempészek    refused    newborn    aws    demi moore    twilight force    sajnos batár    rdø    scary face    death is not glamorous    gus van sant    vektor    fleshless    frank blackfire    pancser police    rotting christ    annihilator    the slayerking    exodus    zorán    teen years afters    novelists    the ocean  

r47
Copyright 2000-2024 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!