hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [kiállítás]  2020. július 31. péntek   03:34
nincsen hozzászólás

szerző: Pjotr
Ezek nem állatok! Nagy Ágnes szobrászművész kiállítása
2020. szeptember 17-20. Várkert Bazár, északi bazársor feletti terasz

  Nagy Ágnes szobrászművész Ezek nem állatok! című kiállítása szeptember 17-20-ig látható a Várkert Bazár teraszán. A különleges, robosztus, zoomorf műalkotások korra és nemre való tekintet nélkül minden látogatónak páratlan vizuális élményt, meghatározó belső utazást ígérnek.
  
  Rozsdamentes acél bika, aranyszínű oroszlán, mázazott, agyagból készült varacskos disznó, bronz rinocérosz és megannyi „állat” - Nagy Ágnes erőteljes, bizarr alkotásai mintha gyermekkorunk tudattalanjának őserdejéből csörtetnének elő. Az ugrásra kész, fékezhetetlen figurák a tudatunk, a képzeletünk legvadabb tájairól érkeznek és taglóznak le. “Állatszobraim szimbolikus jelentőséggel bírnak, emberi tulajdonságok kifejeződései, éppúgy tudatos lényünké, mint tudattalan ösztöneinké. Éppen annyira az erő, a dinamizmus megtestesítői, a jámborság kifejezői, mint a lélek tükröződései, a hit kifejeződései. Magamban is mindig mondogatom: ezek nem állatok! Miközben mégiscsak állatfigurákon, állatkaraktereken, szakrális állat attribútumukon keresztül fejezek ki gondolatokat, érzéseket.” – emeli ki Nagy Ágnes szobrászművész.
  
  Nagy Ágnes szobrai könnyen felismerhetőek, az alkotó ragaszkodik saját vizuális nyelvéhez, legbelső önmagából merít, a munkái összetéveszthetetlen hitvallások. Azt vallja, hogy a legnehezebb feladat őszintének lenni, a mai zajos képi cunamitól függetlenedve önmagunkból merítkezni. Az alkotásaiban szabad, lázadó, kritikus természetét juttatja kifejezésre: az üvöltő oroszlán erős társadalomkritika, a hátán fekvő unikornissal azt üzeni, hogy mindannyian hatással vagyunk a környezetünkre, tetteinkkel éppúgy befolyásoljuk a saját sorsunkat, mint a világét.
  
  Nagy Ágnes samottos agyagból úgy építi fel nagyméretű szobrait, hogy azok képesek legyenek önmagukat megtartani. Rendkívül bonyolult ez a technika, hosszú és koncentrált munkát igényel, hiszen semmiféle merevítést nem alkalmaz, hanem egy összetett statikai koncepció mentén halad. Maga a művész sem ismer senkit a világon, aki ezzel a technikával dolgozna, saját maga fejlesztette ki hosszú évek alatt. Meglepőnek tűnik egy törékeny nőtől, hogy férfias erővel formázza szobrait.
  A rozsdamentes acél használata is újításnak számít. Ágnesnek sikerült egy olyan öntődét keresnie, akik a kezdetektől fogva partnerei voltak a kísérletezésekben. Az addig csak sörcsapoknál és ipari öntvényeknél alkalmazott acélt kezdték el használni Ágnes szobrainál is - ez a bonyolult formák miatt igen nagy kihívás.
  
  „Az alkotás magányos, befelé forduló időszak, nagy állóképességet és fizikai erőnlétet igényel, ami után vibráló természetemnek jól esik a csillogás. Nőiségem megélése mindig központi kérdés számomra. A csuklóim nagyon vékonyak, sokszor rácsodálkoznak, hogyan jönnek ki ezek a markáns, erőteljes szobrok a kezeim közül. Én ezt a kettősséget roppant élvezem, de ebben nincs semmi tudatosság. Egyfajta férfias lendület, erő minden szobromban tetten érhető, képtelen vagyok lágy, nőies alkotásokban gondolkodni. Harminc éves is elmúltam, mire akkora energiák szabadultak fel bennem, hogy ezek az alkotások szinte kirobbantak belőlem.
  A szobraimban minden traumám látható, megsebzett világról árulkodnak: a rinocéroszom erős, vastag páncélja nem véletlenül ennyire hangsúlyos.”- vallja a művész.
  
  Csíkszentmihályi Róbert, Kossuth Díjas szobrászművész szerint: „Nagy Ágnes feltűnően egyéni, nagyméretű terrakotta állat-figuráit hihetetlenül bátor technikával hozza létre, meglepő erővel és akadályt nem ismerő ösztönséggel dolgozik.”
  
  Szabó Gábor szobrászművész, Nagy Ágnes a Természettudományi Múzeumban rendezett kiállításának megnyitóján elmondta: „Ezek a nagyméretű épített belül bordázott, mázas samott állatfigurák különlegesek. Itthon ilyen jellegű szobrok ismeretlenek. Olyan dekoratív, kissé mitikus fantáziaállatok ezek, melyekhez hasonlóakkal igazán csak keleten: Indiában, Nepálban, Kínában, találkozhatunk. A Hindu-Buddhista pantheon állatai ezek, a nepáli templomok lépcsősorán, Kínában a Ming Sírokhoz vezető hosszú út kőszobrai, és India ma is élő törzsi és népművészeti nagy terrakotta figurák távoli rokonai. Ami a fentiektől megkülönbözteti Ágnes szobrait az egy-egy figura dinamizmusa, mozgása.”
  
  
  Nagy Ágnes az Illatos úti Művészeti Iskolában, kerámiaformázó szakon végzett 1990-ben. A szakiskolával párhuzamosan a Medgyessy Ferenc Szobrászkörben alkotott, Berlinben részt vett egy nagyszabású szimpóziumon. A Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában 1994-ben végzett, de az iskola befejezése után elszakadt a hivatásától, a családjának szentelte életét, hogy aztán a 2000-es évek vége felé egy éles fordulattal, teljes szívvel és hihetetlen erővel forduljon újra a képzőművészetek felé. 2008 tavaszán, a reneszánsz év programsorozathoz kapcsolódóan, egy kerámia kiállításra készítette első nagyméretű kerámia szobrát, Dürer Rinocérosz metszete nyomán, amelyet 2011-ben, a Virág Judit Galériában láthatott először a közönség. Azóta folyamatosan kiállít, már több jelentős egyéni és csoportos kiállításon is bemutatkozott a közönségnek, mint például 2011-ben a Virág Judit Galériában rendezett tárlat után a Fővárosi Állat-, és Növénykertben, 2012-ben a Magyar Természettudományi Múzeumban és a Bergmann Galéria Szoborparkban, 2014-ben a Labirintus Kiállításon és a III. Szobrász Biennálén a Szentendrei Művészet Malomban, 2015-ben Balatonalmádiban, az Európa Szoborparkban és 2020-ban a tengerentúlra, az Art Palm Beach-re is sikerült kijutnia.
  
  Megnyitó: 2020. szeptember 17. csütörtök, 17.00 óra
  A kiállítás ideje: 2020. szeptember 17-20.
  Helye: Várkert Bazár, északi bazársor feletti terasz



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2020. december 28.
HOBO 75 (Papp László Budapest Sportaréna)
2021. január 9.
Új időpontban a Gotthard!
2021. január 27.
Deep Purple klasszikusokkal, Ian Paice Budapesten (A38 Hajó - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
A művészet mindenkié – rendhagyó adventi kalendáriumába december 1-jétől mindennap új meglepetést rejt a Müpa
Netes matekmémek: miért nem tudjuk megoldani őket?
Jövő héten online jelentkezik a HÉTTORONY FESZTIVÁL!
CSEREPES: The Big Slalom
Karinthy és Kosztolányi barátságát idézi meg karácsonykor a Libri
Online rendezi meg a Háború utáni és kortárs művek aukcióját a Virág Judit Galéria
Haza, haladás, Estöri – Indul a történelmet szeretők újabb viadala!
Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum aktuális
 kiemelt 
The Dead Daises Glenn Hughes-zal, 2021. Barba Negra
  
Újabb fejezetéhez érkezett a Dead Daisies története, ami a korábbiaknál is kalandosabb éveket ígér

Fleshgod Apocalypse, Ex Deo 2021
Deep Purple klasszikusokkal, Ian Paice Budapesten
Jethro Tull – The Prog Years 21
Pineapple Thief az A38-on
 friss hozzászólások 

Interjú Kalapács Józseffel (2)
Insomnium, The Black Dahlia Murder (1)
Elkészült a MegaHertz első albuma (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 2012    chris hemsworth    korpás éva    parkway drive    crusted    teen years afters    funerus    josé carreras    buena vista social club    ryan reynolds    almanac    uneven structure    dio    offspring    empire of the sun    nova prospect    frankenstein    nvyllund    szabó balázs    the subways    metalforce    skarhead    panic! at the disco    unleashed    eros ramazzotti  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2020 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!