hosting: Hunet


  cikkekfotók        
előzetes [koncert]  2003. október 17. péntek   17:18
nincsen hozzászólás

szerző: morzsa
The Flower Kings Budapesten
2003 október 24, péntek 20 óra, Megapub

  „A progresszív rock svédországi uralkodói
  
  ”Yes az új évezredre
  
  ”A Yes és a Genesis, a Weather Report és Fish perverz orgiájából született szerelemgyerek!”
  
  Mindhárom idézet a szaksajtóból származik, de a svéd The Flower Kings zenéjét és hangzását, hihetetlen sokszínűsége miatt, egyszerűen nem lehet pontosabban körülírni, meghatározni. „Számomra nem fontos, hogyan nevezed a zenénket mondja Roine Stolt gitáros / énekes, a csapat szellemi vezetője Ha prog rocknak, ám legyen. Ha heavy rocknak, az is O.K. Ha pedig úgy vélik az emberek, hogy ez valami egészen más, akkor is rendben van. Amíg élvezik a muzsikát.
  
  A The Flower Kings igen jó eséllyel indulna a „progresszív zenei színtér legambiciózusabb, ugyanakkor legsokoldalúbb zenekara” címért, ha valóban létezne ilyen titulus. 1995-ben megjelent bemutatkozó albumuk, a „Back In The World Of Adventures” óta a Virágkirályok szinte minden évben jelentkeznek új anyaggal, melyek között nem ritka a dupla CD sem. Legutóbbi kiadványuk, az „Unfold The Future” 2002 őszén látott napvilágot. Ezen az albumon minden addiginál kalandosabb, több mint 140 perces felfedezőútra invitálják a hallgatót a progresszív rock, a hard rock, a blues, a jazz és a latin zenék, ritmusok világába. „Alkotásmódunk egyik jellegzetessége a zenénk határainak kiterjesztése mind időben, mind stílusban. Így akarjuk feltérképezni, hová tudjuk továbbfejleszteni a témákat és a számszerkezeteket magyarázza Roine Stolt Szeretjük, hogy olyan sok apró alkotóelemből épülnek fel a dalaink, és reméljük, hogy a rajongóinknak is tetszik ez.”
  
  Az együttes 1993 végén alakult, nevét Roine Stolt szólólemeze után kapta. Stolt társai Tomas Bodin (billentyűs hangszerek), Jaime Salazar (dob), Michael Stolt (basszusgitár) és Hasse Bruniusson (ütőhangszerek) lettek. Első albumukat saját kiadójukon, a Foxtroton keresztül jelentették meg 1995-ben, és komoly sikert arattak vele. Ennek hatására a második korongig, a „Retropolisig” mindössze hat hónapnak kellett eltelnie.

  A „Retropolis” sikerén felbuzdulva 1997 elején felettébb nagyartörő vállalkozásba fogott a csapat a „Stardust We Are” dupla labum képében. Ekkor csatlakozott az együtteshez teljes jogú tagként Hasse Fröberg énekes / gitáros. Az anyag váratlan sikere hozta magával a The Flower Kings első külföldi fellépéseit, ekkor játszottak a Progfest elnevezésű nemzetközi fesztiválon is Los Angelesben. Az egymást érő sikeres fellépéseket az „Alive On Planet Earth” című koncertalbum is dokumentálja, amelyet amerikai kanadai és japán bulik felvételeiből állítottak össze. 1998-ban „Roine Stolt” instrumentális szólólemezzel (Hydrophonia) jelentkezett.
  
  1999-ben új stúdióanyag született a The Flower Kingstől, méghozzá ismét dupla CD formájában (Flower Power). Ezen hallható a prog rock történelem talán leghosszabb szerzeménye, a 60 perces „Garden Of Dreams” (egy 18 tételből álló szvit), amely azóta is a zenekar koncertjeinek csúcspontja, ráadásul mindig másképp hangzik el: számos részét módosítva játssza vagy kihagyja a csapat, miközben új elemekkel is bővülhet. Ezért is lehetséges, hogy a The Flower Kings soha nem ad két egyforma koncertet, még akkor is, ha a műsor változatlan marad.
  
  Az örökké kreatív Stolt továbbra sem engedélyezett pihenőt magának. A Spock´s Beard, a Dream Theater és a Marillion egyes tagjaival együtt részt vett a TransAtlantic projektben, majd megszületett a „Space Revolver” lemez. Még 2000-ben új basszusgitárost avatott a zenekar Jonas Reingold, akinek metal és jazz alapú játéka megahtározó részévé vált a megújult The Flower Kings-hangzásnak. A többfordulós Európa-turné és egy rövidebb dél-amerikai kiruccanás után került sor a „The Rainmaker” album felvételeire, majd kilépett Jaime Salazar dobos. Közvetlenül a korong megjelenése előtt hozta nyilvánosságra a zenekar, hogy Jaime a jövőben más projektekben kíván részt venni, és baráti búcsút vesz régi társaitól. Helyére a 24 éves magyar jazzdobos Csörsz Zoltán érkezett, és a váltás új szintre emelte a banda élő megszólalását.

  2002 novemberében újabb dupla CD-vel „Unfold The Future” rukkolt elő a társaság, és sor került egy rövid Európa-turnéra is. Az anyagon jazz-fúziós elemek is gazdagítják a banda hangzását, és az eddigi legátgondoltabb, legkidolgozottabb The Flower Kings-alkotás egyöntetű világsikert aratott a progresszív zene rajongóinak táborában. Ilyen zenéhez nyilvánvalóan csakis szenvedélyes, gondolatgazdag, szövegek társulatnak. Nem konceptanyagról van szó, a számokat mégis összefűzi bizonyos szövegi koncepció. Stolt szavaival: „A dalok arról a bonyolult folyamatról szólnak, amelynek során az ember megtalálja önmagát és lelki egyensúlyát a hangos média világában. Erre a totális híráradatra gondolok itt na meg a nyomtatott sajtóban, a TV-ben, videón, DVD-n, és az Interneten látható reklámokra és hirdetésekre. A lényeg az, amit az ember kihoz magának mindebből anélkül, hogy elhagyná magát. Úgy gondolom, Walt Disney-t, Gandhit, Einsteint, Steven Spielberget, a Lennon / McCartney szerzőpárost, sőt Henry Fordot is egy hatalmas ábrándkép vezérelte és ezek az emberek gondolatban ki is tervelték a jövőjüket.” Ez tehát a The Flower Kings alapgondolata a Unfold The Future albumon: szabad utat engedni a kreativitásnak az új kifejezésmódok kereséséhez.
  
  Maga Roine Stolt így vall az albumról: „Ha össze kellene hasonlítanunk az új dalokat a 70-es évek legjelentősebb prog rock albumaival, akkor én azt mondanám, hogy az anyag inkább rokonítható olyan munkákkal, mint a Brain Salad Surgery (Emerson, Lake and Palmer), a Relayer (Yes), a Hymn Of The Seventh Galaxy (Chick Corea), a Tales From Topographic Oceans (Yes) és a Larks Tongues In Aspic (King Crimson), mint a Selling England by the Pounddal (Genesis), a The Yes Albummal vagy a Dark Side Of The Moonnal (Pink Floyd).” Az „Unfold The Future” központi tételei a 30 perces nyitószám, a The Truth Will Set You Free, a spanyolos / latin-amerikai ízekkel fűszerezett „Silent Inferno” és a 25 perces lemezzáró Devil´s Playground, amelynek csúcspontja az Ulf Wallander által előadott szaxofonszóló. Rajta kívül olyan vendégzenészek is játszottak az albumon, mint Hasse Bruniusson ütős vagy Daniel Gildenlöw, a szintén svéd és szintén progresszív Pain Of Salvation gitáros-énekese (itt háttérénekesként szerepelt), aki a The Flower Kings 2003 őszi Európa-turnéján is elkíséri a csapatot, mint kiegészítő tag.



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2025. december 3.
The Subways (UK) - For Eternity Tour 2025 (Dürer Kert - Budapest)
The Subways For Eternity európai turné (Dürer Kert - Budapest)
Megvan a decemberi The Subways jubileumi turnéjának két előzenekara, így teljessé vált a lineup! (Dürer Kert - Budapest)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Újra összeáll a Heaven Street Seven a Budapest Parkban
Apparat bejelentette új albumát és európai turnéját – magyar dátum is van a listán
Clutch 30: ikonikus album ünnepe és egy masszív rock hármas a Barba Negrában
Agnostic Front visszatér Budapestre – a New York hardcore öröksége február 24-én újra felrobban a Dürerben
Lennaissance: Lenny Kravitz újraírja a saját reneszánszát Budapesten
A coldrain először Magyarországon – erős japán–francia trió a Barba Negrában
Lake Street Dive a Dürerben – amikor a soul-pop olyan könnyed, hogy a gravitáció is elengedi
IST IST – a manchesteri poszt-punk misztérium Budapestre érkezik
 kiemelt 
Újra összeáll a Heaven Street Seven a Budapest Parkban
  
Augusztus 8-án ismét színpadra lép a magyar alternatív könnyűzene ikonikus együttese, a Heaven Street Seven

Apparat bejelentette új albumát és európai turnéját – magyar dátum is van a listán
Clutch 30: ikonikus album ünnepe és egy masszív rock hármas a Barba Negrában
Agnostic Front visszatér Budapestre – a New York hardcore öröksége február 24-én újra felrobban a Dürerben
Lennaissance: Lenny Kravitz újraírja a saját reneszánszát Budapesten
 friss hozzászólások 

Darkest Hour (USA), Bridge To Solace, Suppression(USA), Wall Of Sleep, Casketgarden (1)
Az Arcturus Budapesten (1)
Éljen a diktatúra! – drMáriás retrospektív kiállítása a Godot Intézetben (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto
Live Nation
Livesound
Tukker Booking
New Beat

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 madrass    30 seconds to mars    harvester    sisters of mercy    amaranthe    dillinger escape plan    árvíz    pop ivan    machine head    southern comfort    bakay marci     anne hathaway    tükrös    smashing pumpkins    counterparts    karabély    backbeet    mundruczó    limb for a limb    david yengibarian    bathory    infection    long distance calling    ite missa est    youth violence  

r47
Copyright 2000-2025 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!