hosting: Hunet
img_up/1611/bannerc96814ea.gif
  cikkekfotók        
magazin [blog]  2000. március 9. csütörtök   11:27
nincsen hozzászólás

szerző: mogyoro
Hi Al :)


   Vagyis Bundy?, aki idén már nincs..., sőt, ha jobban belegondol az ember, akkor már nincs a TV sem, mely adta bár már várom, melyik csatornán (csiga2-es, vagy RTL klub) fog majd feltűni. Tudniillik, ez a két kereskedelmi kaparintotta meg a sugárzási jogokat. Ezzel a csatornával viszont el is búcsúzhattunk egy tényleg a nézők kikapcsolódását szolgáló adótól is.
  
   Amiért most úgy gondoltam, hogy ez ide illik, az talán az az apropó, hogy a zenei kiszolgáltatottságunk (értsd úgy a koncerteket, mint a lemezkiadást, TV-ben a zenei palettát) a média illetve a lemezmonopóliumok felé már lassan akkora, hogy az ízlésünk, úgy van alakítva, ahogy a nagyok anyagi érdeke ezt igényli, s a legrosszabb, hogy nem is titkolják.
   S ha nézünk pár befutott, klubzenekarként indult együttest, akkor ezt észre is vehetjük?!
   Az a kettő, melyre gondolok, a Kispál és a borz illetőleg a Quimby. Mindkét zenekarnál megfigyelhetjük az első (vagy a demó) lemez, s a mai lemez közti zenei különbséget. Meg fogunk lepődni, ha egymás után meghallgatjuk, hogy a lemezkiadói elvárások mennyire megmásítják a zenekar hozzáállását a zenéhez, talán nem is titkolva, ezért írta a Kvimbi a Dal Lászlónak című művet, mely azt az igényt szolgáltatott kiszolgálni, hogy kell egy slágergyanús szerzemény?
  
   A múltkor egy listán pont az Ékszerelméről volt szó, mikor vki írta, hogy meghallgatta a marmonkanna táncot, s meglepődött, mekkora a különbség, s itt nem csak arról a (talán) közönségigényről van szó, melyet a Majomtangó óta van, mármint a magyarhang.
   A Kispiéknél több fordulópont is volt, az Ül eltechnosodása, majd a Csinibaba okozta fellángolásnak köszönhetően a mi sztárok vagyunk, azt csinálunk, mit akarunk, a közönség meg..., igaz, ebbe belejátszott az a tény is, hogy egy koncertjükre sokszor az előadás napjáén már nincs is jegy...
   De részben nem ezek a tények okozzák az állandó tagcseréket, ami a Kispáléknál indult a dobos elküldésével, hogy a növekvő zenei követelményeket már nem tudja kielégíteni (pá-pá), majd a szintis bevétele (vagy ez volt előbb), ami a már említett technoirányzatot hozza magával, a Kvimbiéknél meg a szaxis kiválását, melyet az utsó koncerten vettem észre...
  
   S ha már koncert, meddig a Kispál vagy a Quimby kis klubzenekar volt, addig elég sokat találkozhatott velük a közönség (pl. 1991 az év legtöbbet koncertező magyar zenekara: Kispál és a borz), addig a lemezkiadás után, illetőleg azok sikere hatására a zenekarok koncertjeinek mennyisége erősen megcsappant (itt a minőségről most nincs szó, mert az szubjektív, bár lehet, hogy a többi is), a közönség meg kiéhezettebb lett.
   S ezek a lemezkiadókat kiszolgáló sztárzenekarok vajon milyen hatással vannak egy kezdő, amatőr csapatra, kik szintén fel szeretnének kerülni a slágerlistákra?!



Szólj hozzá!
azonosító (nem kötelező):ellenőrző kód:gépeld be ide:

új hozzászólás írása:




 Hozzászólások:
 nincsen hozzászólás


 programajánló: 
2022. május 20.
Hoverphoonic, Belau
2022. május 21.
Brutális, öt zenekaros turné élén tér vissza a Fit For An Autopsy
2022. május 24.
TOOL, Brass Against (Papp László Budapest Sportaréna)
 a rovat legfrissebb cikkei: 
Nádas Péter, Tóth Krisztina, Romsics Ignác, Bereményi Géza, Péterfy Bori, Zoltán Gábor és az Alkalmáté a Margó Irodalmi Fesztiválon
Indul a jegyértékesítés a Müpa 2022/23-as évadának programjaira
Tigran Hamasyan legújabb albuma élőben a Müpában
Láposi Dániel koncertje a Festetics Palotában
Budapesti Wagner-napok: világhírű Ring ciklusával tér vissza a Müpa fesztiválja
GlasSpring: a kortárs üvegművészek legnagyobb tárlata
Azok a nyolcvanas évek! – a 7. Falra fel! plakátaukció zenei tételei
Licitálj Horthy, Csontváry, Arany, Weöres, Jókai, Feszty és Lechner kézirataira!
 kiemelt 
Hoverphoonic, Belau
  
A ’90-es évek évek hangulatát oltja modern, komplex dark popzenei köntösbe Belgium egyik legismertebb zenekara, a Hooverphonic

Brutális, öt zenekaros turné élén tér vissza a Fit For An Autopsy
Hypocrisy, SepticFlesh a Durer Kert nagyteremben
2023-ban Budapesten Ville Valo, a HIM frontembere
Ministry + 69 Eyes: novemberben Budapesten
 friss hozzászólások 

OneRepublic: Never Ending Summer Tour (1)
Premier: meghallgatható a Symbiosis 5 jazz zenekar bemutatkozó kislemeze (1)
Elmarad a Zakk Wylde´s Black Label Society fellépése (1)
Böngésző
rovatok
hírek
fotó
videó
előzetes
beszámoló
interjú
lemezajánló
magazin
kultúra
előadó
napló
alrovat ajánló
asztaltársaság
blog
botrány
dalszöveg
díjátadó
életrajz
építészet
festészet
film
gasztronómia
háttér
internet
kis pipa
médiaművészet
mese
posztumusz
próza
retro
rizikófaktor
skandalum
szobrászat
tévématiné
vers
PlayDome ajánló
PlayDome magazin

Partnerek
Concerto Music
Hammer Concerts
Livesound Productions
VilágVeleje Produkció

Impresszum
Médiaajánlat
Adatvédelem

 címkefelhő
 the bulletmonks    nin    melt-banana    burning witches    valentines day    dead end path    horda    kockásing revival    ram-zet    tomi koivusaari    együtt az ég alatt    budapest bár    magna cum laude    coheed and cambria    ghost protocol    postmodern jukebox    no turning back    the hellfreaks    striker    zuboly    social suicide    the crown    music television    felemelkedés    ozone mama  

img_up/1611/bannerc96814ea.gif
Copyright 2000-2022 Underground Magazin
Minden jog fenntartva! A lap bármely része csak engedéllyel használható fel!